نیویورک تایمز خبر داد:

جبران طعم تلخ از دست دادن قهرمانی یورو با میزبانی شگفت‌آور از سایر ملل

طرفداران فوتبال در رقابت‌های 2016 به میزبانی فرانسه، اتحادی نایاب را تجربه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، از میان 90 هزار نفری که در مقابل نمایشگرهای برج ایفل به تماشای فینال یورو 2016 ایستاده بودند، فقط طرفداران تیم پرتغال خوشحال از نتیجه پایانی و پیروزی بر تیم فرانسه در پوست خود نمی‌گنجیدند. با اینکه فرانسوی‌ها در رقابت‌های یورو 2016 شکست خوردند؛ اما اتحادی که در میزبانی و برگزاری این مسابقات از خود نشان دادند، کمیاب بود.

یکی از تماشاچیان که به همراه گروهی از دوستانش از حومه پاریس آمده می‌گوید: «فقط فوتبال می‌تواند همه را اینگونه کنار هم بیاورد و متحد کند.»

در میان جمعیت سفید پوستان و سیاهپوستان، آسیایی‌ها و عرب‌ها حضور داشتند؛ اما همگی به زبان فرانسوی صحبت می‌کردند که این موضوع نشان می‌دهد فرانسه یک کشور بین المللی است و نمی‌توان آن را از لحاظ نژادی به فرانسه سفید و غیر سفید تقسیم کرد.

فرانسه 18 ماه سخت را پشت سر گذاشته است. این کشور مورد حملات مختلفی از جمله وقایع روزنامه فکاهی «شارلی ابدو،» و حملات تروریستی پاریس در 13 نوامبر، قرار گرفت. در این حملات خانواده‌های زیادی داغدار شدند و فرانسه دوران سختی را سپری کرد.

طرفداران فوتبال که در مقابل برج ایفل گرد آمده بودند این مسائل را در ذهن داشتند. یکی از این افراد می‌گوید: «احتمال اینکه کسی مواد منفجره در کفش خود جاسازی کند و وارد جمعیت شود زیاد است؛ اما من برای تماشای رقابت‌ها می‌روم و اجازه نمی‌دهم آزادی‌ام گرفته شود.»

کافه‌ها و رستوران‌هایی که در ماه نوامبر هدف گروه تروریستی داعش قرار گرفتند حالا مملو از مردمی هستند که برای تماشای رقابت‌ها آمده‌اند.

شکست فرانسه خیلی هم بد نبود. بخش زیادی از جمعیت فرانسه پرتغالی هستند و ازدواج‌های زیادی بین مردم این دو کشور صورت گرفته است. یک زوج که پرتغالی و فرانسوی هستند فرزند 7 ساله خود را برای تماشای فوتبال همراهی می‌کردند. این کودک پرچم دو کشور را بر گونه هایش نقاشی کرده بود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار