نمایندگان پارلمان آلمان اعلام کردند اگر دولت ترکیه همچنان به رد درخواست آنها برای دیدار از پایگاه اینجرلیک ادامه دهد، آلمان سربازانش را از این پایگاه خارج می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز؛ چندین تن از اعضای پارلمان آلمان روز یکشنبه اعلام کردند اگر دولت ترکیه همچنان به رد درخواست این نمایندگان برای دیدار از پایگاه هوایی اینجرلیک ادامه دهد، آلمان آن دسته از سربازان خود را که در این پایگاه خدمت می کنند به کشور باز می گرداند.

ترکیه که از قطعنامه تصویب شده در پارلمان آلمان در ماه گذشته در توصیف کشتار سال 1915 میلادی ارامنه از سوی نیروهای امپراطوری عثمانی که از آن به عنوان نسل کشی یاد شده ، عصبانی است از دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه اینجرلیک خودداری می ورزد.

در حال حاضر حدود 250 نفر از سربازان ارتش آلمان درچارچوب عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" علیه گروه تروریستی داعش، در پایگاه اینجرلیک مستقر هستند.

روابط آلمان و ترکیه که شریک یکدیگر در مبارزه با مهاجرت جمعی به اروپا هستند، از زمان تصویب قطعنامه مربوط به ارامنه که باعث شد آنکارا سفیر خود را از برلین فراخواند، به تیرگی گرائیده است.

یکی از رهبران ترک‌تبار حزب مخالف سبزهای آلمان به نام «جم اوزدمیر» گفت: این وضع غیرقابل قبول است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار