رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر گفت: بازار بورس از 7هزار و 200 میلیارد تومان به 21هزارو 500میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و همچنین رشد تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

بازار بورس ارتقا پیدا کردبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه در جمع خبرنگاران گفت: حجم معاملات صورت گرفته از 7هزار و 200 میلیارد تومان به 21هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این درحالی است که در هفته های اخیر 1000 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی و 300 میلیارد تومان اوراق رهنی مسکن منتشر شده است که باعث رونق بازار سرمایه شده است.

فطانت افزود: در نمایشگاه امسال 341 شرکت مختلف حضور دارند و همچنین تعدادی از بنگاه‌هایی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود را می‌توانند در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار دهند، در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه برای حمایت از ایده های نو و خلاقانه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه را افتتاح کرده است که با حضور این صندوق ها در این نمایشگاه، 43 ایده نو و خلاقانه انتخاب شد، این در حالیست که بیش از 2000 نفر متقاضی برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده بودند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل پیچیدگی‌های ابزارهای تأمین مالی در بازار سهام، برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس-بانک-بیمه تهران می‌تواند فرصتی برای آشنایی مردم با این ابزارها باشدو در راستای تحقق سیاست های کلان مبنی بر تخصیص 20 درصد از تولید ملی کشور به صنایع دانش‌بنیان در افق 1404، میتواند امکانی برای توسعه بازار مالی کشور با معرفی این ابزارها در قالب این رویداد باشد.

وی از برگزاری 3 همایش‌ بین‌المللی خبر داد و  افزود: عصر امروز همایش بین‌المللی بیمه و فردا همایش بین‌المللی بورس با حضور نمایندگانی از 18 کشور و همچنین 100 نفر از کشورهای مختلف برگزار می‌شود

فطانت عنوان کرد:در نمایشگاه امسال  700 کاریکاتور مرتبط با بازار سرمایه از کشورهای مختلف ارسال شده است و همچنین علاوه بر معرفی برترین کتب منتشر شده از برترین خبرنگاران و اصحاب رسانه تحت عنوان جشنواره مطبوعات و اصحاب رسانه به عنوان یکی از بخشهای محوری‌ بازار مالی کشور تقدیر شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یاد آور شد: ضریب نفوذ و اخذ کد معاملاتی برای مردم در سال 92 ، 6 میلیون و 500 هزار نفر بوده که امروز از طریق صندوق‌ها به بیش از 10 میلیون نفر افزایش پیدا کرده و همچنین تأمین مالی از طریق بازار سرمایه دستیابی به رقم یکصد هزار میلیارد تومانی هدف‌گذاری شده که قابل مقایسه نسبت به دهه گذشته نیست .

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: آمادگی داریم پس از دریافت مصوبه مجلس برای رفع موانع، سهام عدالت را امسال در بورس عرضه کنیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، بیمه ، صتانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار