پرونده پزشکی "کیارستمی" بررسی می شود/ افشاگری ابزار متناسبی با فرهنگ مردم ایران نیست

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی کشور گفت:پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در سازمان نظام پزشکی با جدیت در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش بین  المللی کنترل بیماری های غیرواگیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام رأی دیوان محاسبات مبنی بر مبرا بودن وزارت بهداشت در اضافه های پرداختی اظهار داشت: ما به این مسئله اعتقاد راسخی داشتیم اما با اعلام رأی دیوان محاسبات آرامش خاصی بر جامعه حاکم شد زیرا پرداخت حقوق در این وزارت خانه به عنوان کارانه حق العلاج کاملاًً قانونی است.
 
وی بیان کرد: اصلاح قانونی پرداختی پزشکان اگر صورت بگیرد وزارت بهداشت تابع قانون بوده و همه پزشکان موظف اند طبق جدول پرداختی مصوب بیماران خود را ویزیت کنند. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه  حقوق یک جراح متخصص مغز در حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان است افزود: یک جراح مغزی که در حدود 30 سال به کار طبابت می پردازد در حدود 8 میلیون تومان بوده و اگر از مسیر  دیگری هزینه ای به وسیله پزشکان دریافت می شود باید به صورت شفاف و قانونی باشد. 
 
هاشمی ادامه داد: بر طبق قانون بیمارستان ها به صورت خودگردان اداره شده و به سبب هزینه هایی که از بیمه و مردم دریافت می کنند باید خدمات بهتری به بیماران بدهند. 
 
وی ابراز داشت: پزشکانی که بیماران را بیشتر ویزیت می کنند می توانند حق العلاج بیشتری را گرفته که در این صورت وزارت بهداشت علاوه بر اخذ مالیات های قانونی یک مالیات جدیدی از حقوقشان کم می شود. 
 
هاشمی یادآور شد: من امیدوارم که آن طور که خیر و صلاح کشور است در وزارت بهداشت اتفاق بیفتد و فرهنگ شفاف سازی در بین مسئولان افزایش یابد و من تقاضا می کنم که از ابراز افشاگری به  جز برای حکم قانون استفاده  نشده زیرا این ابزار متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانیان نیست. 
 
وزیر بهداشت عنوان کرد: برنامه امروز یک جلسه کاری با حضور روسای دانشگاه و مسئولان سازمان غذا و دارو و معاونت بهداشت و یک تیم 12 نفره از سازمان بهداشت جهانی بوده و قرار است در مورد سند پیشگیری از بیماری غیر واگیر که در شورای سلامت به تأیید رسیده در این کنگره بحث شود. 
 
هاشمی ذکر کرد: کار وزارت بهداشت امروزه بسیار سخت و مهم است و مسئله تغذیه تحرک و توجه مردم به بیماری های مختلف می تواند از آمار مرگ و میرها بکاهد و ما در این زمینه برنامه وسیعی در سراسر کشور در طول 2 سال گذشته داشته و  تمامی زیرساخت های لازم فراهم شده است. 
 
وی اذعان داشت: پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی همچنان در سازمان نظام پزشکی در حال بررسی است و وزارت بهداشت حضور جدی در رسیدگی به این مسئله دارد. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار