معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: تاکنون برای بیش از چهار هزار و ۸۵۰ نفر از معلولین دراستان کارت بین المللی به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر شده است.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛میرزایی افزود: طبق ماده یک قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تشخیص و طبقه بندی انواع معلولیت ها انجام می شود و با تهیه دستگاه های سخت افزاری و نرم افزاری تخصصی از اول آبان سال گذشته ، صدور کارت شناسایی معلولان با معیارهای بین المللی و به دو زبان فارسی و انگلیسی آغاز شده است.

وی به مزایای صدور کارت بین المللی معلولان اشاره کرد و یاد آور شد: با صدور این کارت فرد می تواند در سراسر جهان بدون ارائه گواهی، از خدمات سازمانها و ادارات مرتبط با حوزه معلولان بهره مند شود.

میرزایی به دیگر مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دریافت وسایل کمک توانبخشی، استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی، استفاده نیم بها از وسایل نقلیه عمومی، تخفیف درمانی و بیمارستانی، شرکت در دوره های آموزشی رایگان فنی و حرفه ای، معافیت هزینه صدور پروانه ساخت و عوارض نوسازی ازمزایای کارت هوشمنداست.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه از نیمهدوم سال ۹۲ صدور کارت‌های بین‌المللی برای معلولان شروع شد، افزود: استان زنجان دارای بیش از ۱۹ هزار نفر معلول است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.