رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ از دستگیری دو نفر متخلف زنده گیری سهره طلایی در شاهین دژ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، وحید چمنی گفت :ماموران یگان اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شاهين دژ در طی انجام گشت وکنترل در حاشیه رودخانه زرینه رود در محدوده روستای قیزکورپی دو نفر متخلف را که مشغول زنده گیری سهره طلایی بودند دستگیر کردند.

وی افزود از این متخلفان 1 رشته توردام زنده گیری پرندگان ،یک دستگاه ضبط صوت همراه با فلش حاوی صدای پرنده، 4 قطعه سهره طلایی وسایر اداوات زنده گیری کشف وپرونده متشکله جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال گردید.

لازم به توضیح است که پرنده سهره طلایی جزء پرندگان بومی این مناطق می باشد که زیستگاه آن در باغها،پارکها، کشتزارها ،درختزارها وغیره بوده ودر شهرستان شاهین دژ این پرندگان اکثرا در داخل درختزارهای حاشیه رودخانه زرینه رودزیست کرده ومتخلفین این مناطق رابرای به دام انداختن آنها انتخاب می کنند وبا استفاده از سهره طلایی زنده وضبط صوت وبا پهن کردن دامهای زنده گیری پرندگان سهره های دیگر را به طرف تور می کشند وبه دام می اندازند. که لازم است برای جلو گیری از کاهش وازبین رفتن نسل این پرنده عموم مردم ودوستداران محیط زیست در صورت مشاهده این موارد مراتب را به ادارات محیط زیست گزارش دهند .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.