سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگاني لرستان گفت :خر ید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان لرستانی امسال د ر مقایسه با مدت مشابه پا رسال 97 در صد افزایش نشان می دهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان مهدي ملکي  گفت : از ابتداي فصل خريدگندم تا کنون 200 هزارو 761 تن گندم مازاد برنياز از کشاورزان  لر ستانی   خريداري شده است . که در مقایسه با مد ت مشابه پار سال 105هزار تن بیشتر است     
وی  افزود  :  از اين ميزان گندم خريداري شده 197 هزارو480  تن گندم معمولي و 3هزارو281 تن   گندم دورم  است  که توسط 30   مرکز  خريداري شده است.

سرپرست شرکت  غله  و خدمات بازرگاني   لر ستان  گفت : بيشترين ميزان  خريد گندم  مربوط به  شهرستانهاي  کوهدشت  با   85   هزار و286 تن ، خرم آباد  با   27  هزارو 581 تن    و  پلدختر   با   25 هزارو211تن  است .

مهدي ملکي ارزش ريالي  اين ميزان خريد را    254    ميليارد تومان  کرد  و گفت :     بانک کشاورزي به عنوان  بانک عامل  جهت پرداخت مطالبات  معرفي شده است  و در حال پرداخت مطالبات  گندمکاران است  .

وي يادآوري کرد :  به ازاي هر کيلوگرم  گندم معمولي با احتساب 4درصد افت مفيد  و 2درصد افت غيرمفيد   ، 12705  ريال  وبراي  هر کيلو گرم  گندم دورم  با احتساب همين افت   ، 13068    ريال  و به ازاء  هر کيلو گرم گندم 150 ريال  هزينه حمل  به کشاورزاني  که گندم خودرا به سيلوهاي شرکت غله  تحويل نمايند  پرداخت مي شود .

پیش بینی می شود از 255 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم استان لرستان مقدار 550 هزار تن برداشت شود.که از این مقدار  تولید 450 هزارتن مازاد بر نیاز کشاورزان است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کشاورزان ، لرستانی ، گندم ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۰ تير ۱۳۹۵
با سلام خدمت مسعولین مربوطه با توجه به اینکه دولت بیش از اندازه در تبلیغاتش حمایت خود را نسبت به کشاورزان گندمکار اعلام میدارد ولی در اقدام و عمل خیلی ضعیف به قولهایش به کشاورزان عمل میکند به عنوان مثال قیمت که خدایی نسبت به هزینه ها کم است و مقرون به صرفه نیست ولی کشاورز بد بخت باید اینقدر چشم بمالد و التماس کند تا مبلغ کندمش را دریافت کند در صورتیکه وجه و هزینه های تولید بایستی به روز داده شود و کشاورز باید با استقراض و درماندگی این مبلغ را تهیه کند خوب این باعث میشود که کشاورز تولیدش کم شود و وابستگی ما با کشورهای دیگر زیاد شود لطفا دولت محترم هر چه سریعتر بدهی خود را به کشاورزان بدهد چون یک سال بایستی کشاورز با استقراض زندگی کند تا محصولش بدست اید خدا را خوش نمیاید سرگردانش کنید