براي باغ بازارسبزوار ۸ ميليارد تومان زمين معوض اختصاص مي يابد

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري سبزوار گفت: با اخذ مصوبه از شوراي اسلامي شهر براي ادامه روند عمليات اجرايي باغ بازار چندهكتار زمين معوض به ارزش هشت ميليارد تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از مشهد، مهدي برزويي با بیان اینکه باغ بازار دارای مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۸۱۰ مترمربع است، افزود: مصوبه شوراي شهر مراحل نهايي شدن را در كميته انطباق فرمانداري مي گذراند كه اميد است بزودي به شورا و شهرداري جهت اجرا ابلاغ شود.

وی گفت: از آنجايي كه تامين منابع مالي باغ بازار از طريق فروش اوراق مشاركت و طولاني بودن پروسه جذب سرمايه گذار امكانپذير نخواهد بود، لذا شهرداري درخواست اعطا و اختصاص زمين معوض به اين طرح را داشت كه با موافقت شورا مواجه شد.

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري سبزوار با بيان اينكه طرح ابتدايي باغ بازار بدليل توجيه نبودن منابع اقتصادي و تملك داراي مشكلاتي بود، اضافه كرد: مشاور با اولويت طرح ابتدايي فراخوان مسابقه طراحي باغ بازار، اصلاحاتي را در طرح ايجاد و پلان جديدي را به سازمان ارائه داد كه مورد موافقت قرار گرفت.

برزويي با بيان اينكه اين طرح بزرگ شهري امسال اجرايي خواهد شد، اظهار كرد: در يك سال گذشته تكميل طراحي صورت گرفته و طرح نهايي فعلا مشكلي ندارد.

وي با بیان اینکه در اطراف باغ بازار ۱۰ باب منزل وجود دارد که باید همگی به تملک برسد، ادامه داد: تملک ۴ باب منزل صورت گرفته و با ۶ مالک دیگر نیز در حال توافق برای احداث پارکینگ و دسترسی آسان تر شهروندان به داخل باغ بازار هستیم.

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري سبزوار با اظهار اينكه تامين منابع مالي تملك منازل باقيمانده در محدوده باغ بازار نيازمند اعتباري بالغ بر حدود ۱۱ ميليارد تومان است، تصريح كرد: در حال حاضر منتظر راي كميته انطباق هستيم تا بتوانيم با تحقق آن زمين هاي باقيمانده را خريداري كنيم.

برزویی گفت: مبلغ تعيين شده براي منازل باقيمانده به صورت تهاتر، فروش مغازه هاي تجاري و… در پروسه زماني مختلف به مالكين اختصاص مي يابد.

وی با تاكيد بر اینکه ما به جد پیگیر احداث این پروژه بزرگ در راستای ساختن شهری آباد و توسعه یافته برای سبزوار هستیم، گفت: پروژه باغ بازار به عنوان یک طرح سودآور و ارزشمند برای سبزوار محسوب مي شود كه قطعا سبزوار را وارد فصل جدیدی از توسعه و عمران شهری خواهد کرد.

مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري سبزوار گفت: در طرح باغ بازار علاوه بر احداث مجموعه تجاری و پارک، پارکینگ مناسبی نيز جهت استفاده عموم شهروندان براي کاهش حجم بار ترافیکی بخش مرکزی شهر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.