سخنگوی اورژانس کشور از انجام بیش از 28 هزار ماموریت توسط اورژانس کشور خبر داد و گفت: بیش از 20 هزار ماموریت از این تعداد، در شهرهای کشور انجام شده است.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران ؛با اشاره به اینکه قبل از تعطیلات، پیش بینی روبه رو شدن با حجم بالای ترافیکی را کرده بودیم،‌گفت:بر همین اساس وزارت بهداشت دستورالعمل سه بخشی را ابلاغ کرد که به همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و پلیس برای شرکت در جلسه ستاد برگزاری نماز عید فطر، پایگاه های اورژانس جاده ای سراسر کشور، نحوه استقرار و تجهیز آمبولانس ها و نحوه استقرار پزشکان اشاره داشت.

وی عنوان کرد: در سه روز گذشته 28 هزار و 519 ماموریت انجام شده که 20 هزار و 736 مورد آن در شهرها و 7 هزار و 783 مورد در جاده ها، شهر ها و روستاهای کوچک کشور صورت گرفته است. از طرفی از این تعداد ماموریت، 14 هزار و 666 مورد را با اورژانس به مراکز درمانی منتقل و 7 هزار و 293 مورد را در محل درمان کردیم.

خالدی افزود:‌از 6 هزار و 32 مورد حوادث ترافیکی، 3 هزار و 581 مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی شهرها و 2 هزار و 451 مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی جاده های سراسر کشور بوده است. همچنین با 32 پرواز اورژانسی، 69 نفر را به مراکز منتقل کردیم که 39 نفر درگیر حوادث ترافیکی و 30 نفر درگیر حوادث غیرترافیکی بوده اند.

سخنگوی اورژانس کشور یادآور شد: برنامه ریزی های ما مطابق با سفرها و میزان ترددها انجام شده بود به طوری که طبق پیش بینی در مشهد ،‌تهران، فارس، اصفهان و مازندران بیشترین خدمات از اورژانس پیش بیمارستانی دریافت شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.