همراهی نمایندگان در سرعت بخشی به اجرای مصوبات طرح آبرسانی به شهرستان آبادان لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندارویژه آبادان در حاشیه بازدید از تاسیسات آبرسانی شهید کشتکار، ایستگاه ۱۱ و طرح جامع آبرسانی فیه گفت: امید می رود تا وضعیت آب در آبادان و بخشهای تابعه آن بهتر شود.

عزیزاله شهبازی افزود: به رغم برخورداری آبادان از دو رودخانه اروند و بهمنشیر اما شواهد و سوابق چندین ساله، نشان از آن دارد که در فصل گرما، به دلایل مختلفی آب در این حوزه و به خصوص در بخشهای تابعه و برخی روستاهای اطراف دچار نوساناتی می شود.

وی از شوری آب، سختی و کدورت، فرسایش شبکه آبرسانی، ناتمام ماندن طرحهای جامع آبرسانی و غدیر و گرفتن انشعابات غیرمجاز در مسیرهای آبرسانی به عنوان مشکلات اصلی در بخش آب شهرستان آبادان نام برد.

فرماندار آبادان گفت: متاسفانه پایین بودن ارتفاع شهرستان از سطح دریا، بالا بودن عمر مفید خطوط آبرسانی و شکستگی های فراوان در مسیر شبکه سبب اتلاف فراوان آب می شود.

شهبازی با اشاره به جلسه ای که با حضور مسئولان استانی و شهرستان در خصوص وضعیت آب و برق شهرستان در فرمانداری برگزار شد، افزود: در این جلسه علاوه بر دریافت مجوز افزوده شدن یک دستگاه آب شیرین کن به تاسیسات آبرسانی آبادان، شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز متعهد شد تا ظرف مدت یک هفته نسبت به انجام این کار اقدام کند که ما نیز پیگیر آن هستیم.

وی گفت: در زمان حاضر در روستاها وضعیت جیره بندی آب نداریم و مشکلات ناشی از وجود انشعابات غیرمجاز آب در روستاهای تنگه ۱، ۲ و ۳ نیز برطرف شد.

فرماندارویژه آبادان افزود: در شهرچوئبده به دلیل مشکلات یاد شده هنوز هم نوسانات آب وجود دارد که در این زمینه نیز دستورات لازم برای تامین آب مردم به طروق مختلف صادر شد.

شهبازی گفت: پایان یافتن مشکلات چندین ساله مردم آبادان در بحث آب همت عالی مسئولان استان خوزستان را طلب می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.