کارت‌های حافظه UFS جایگزین "میکرو اس دی ها" می شوند

با ساخت نسل جدیدی از کارت های حافظه موسوم به UFS، حافظه های "میکرو اس دی" به تاریخ خواهند پیوست.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛جا شدن مقدار زیادی از اطلاعات در یک کارت حافظه که سایز آن به اندازه یک ناخن است، امروز دیگر به دور از واقعیت نیست. شرکت سامسونگ از ساخت نسل جدید کارت حافظه های میکرو اس دی به نام UFS خبر داد که در ظرفیت های 32، 64، 128 و 256 گیگابایتی ارائه می شوند.

این کارت حافظه ها برای بازی های 3D و فیلم هایی با رزولوشن بالا طراحی شده اند. سرعت قرائت این کارت های حافظه برابر است با 530 مگابایت بر ثانیه که در مقایسه با پیشرفته ترین کارت حافظه های میکرو اس دی 5 برابر بیشتر است. از طرفی دیگر سرعت نگارش یا Write داده ها 170 مگابایت بر ثانیه گزارش شده است. به عبارت دیگر، این محصول جدید، یک فیلم سینمایی فول اچ دی پنج گیگابایتی را می تواند در عرض 10 ثانیه قرائت کند در حالی که در پیشرفته ترین کارت حافظه های میکرو اس دی این زمان به 50 ثانیه می رسد.

کارت های حافظه UFS جایگزین میکرو اس دی ها می شوند

سامسونگ در رابطه با سرعت بالای این کارت حافظه ها می گوید: " کارت حافظه های جدید UFS سرعتی برابر با هارد های SSD دارند و تا حد زیادی زمان دانلود و بارگذاری داده های مولتی مدیا را کاهش می دهند. این محصول جدید در عرض 7 ثانیه 24 عکس JPEG را با اندازه 1.1MB ذخیره سازی می کند در حالی که با کارت حافظه های میکرو اس دی UHS-1 سان دیسک، این عمل 32 ثانیه طول می کشد.

از آنجایی که هنوز هیچ گجتی این کارت حافظه را پشتیبانی نمی کند، در حال حاضر این محصول قابل استفاده نمی باشد. هنوز شرکت سامسونگ از تاریخ روانه شدن این کارت حافظه ها به بازار و قیمت آن اطلاعاتی نداده است.

کارت های حافظه UFS جایگزین میکرو اس دی ها می شوند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار