ساری،

اما و اگرهای ثبت دماوند منتفی

کارخانه‌های آب معدنی برای ثبت جهانی دماوند در یونسکو مزاحمتی ندارند، تنها در انتظار اعتبار دولتی برای ایجاد زیرساخت‌های اولیه در اطراف دماوند هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با بیان اینکه معدن پوکه ملار در آن منطقه فعال بود که پارسال بسته شد گفت: کارخانه‌های آب معدنی معارض ثبت جهانی دماوند در یونسکو نیست.

بزرگ نیا افزود: دماوند برای مطالعات ثبت جهانی و همچنین در بخش ایجاد زیرساخت برای تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری، منتظر محقق شدن این اعتبارات است.

وی گفت: برای تامین بودجه از اعتبارات ملی و استانی به منظور ایجاد زیرساخت‌های اولیه از جمله سرویس بهداشتی و نمازخانه در اطراف دماوند، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ایجاد زیرساخت و امکانات در پای کوه خواهد بود، چون ما در ارتفاعات دماوند، حق ساخت و ساز نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: برای تسریع ساخت دو کمپ اقامتی در شهر پلور با صندوق رفاه هماهنگی‌هایی شده که تسهیلات بدهد تا کمپ‌های اقامتی در پای کوه دماوند برای استفاده گردشگران و کوهنوردان سریع‌تر آماده شوند.

بزرگ نیا با بیان اینکه بنیاد مسکن در جاده لاریجان با انتخاب مشاور مطالعات شرح خدمات گردشگری لحاظ شده است افزود: یک عرصه ۱۰ هکتاری برای بخش خدمات گردشگری احصاء شده که سرمایه‌گذار هم دارد.

وی گفت: در فضای اداری اصلا هیچ تعارضی با استان‌های مجاور، بویژه با استان تهران نداریم.

وی افزود : در بخش گردشگری کوهستان اداره کل روستایی مازندران با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها وارد تعامل شده است ، لازم است اقدامات آموزشی در مناطق روستایی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.