پلیس آمریکا تازه ترین جزئیات حملات تک تیراندازها به پلیس دالاس را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، جزئیات تیراندازی روز جمعه مرکز شهر دالاس منتشر شد.

بر این اساس، به گزارش پلیس آمریکا در ساعت 19 به وقت محلی، مردم در بِلو گاردن مرکز شهر دالاس تجمع کردند. در اواخر راه پیمایی، حدود 800 معترض و نزدیک به 100 افسر پلیس در محل حضور داشتند.

یک مقام پلیس در این باره گفت: در ساعت 8:58 دقیقه، تک تیراندازها، از دو موقعیت، به روی پلیس آتش گشودند. برخی از افسران پلیس، از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. افسران پلیس گفتند که مهاجمان قصد داشتند حداکثر تعداد افسران پلیس را زخمی یا بکشند.

دیوید او براون، رئیس پلیس دالاس نیز گفت: یکی از مظنونان در طبق دوم یک گاراژ در نزدیکی دانشکده ال سنترو مستقر شده بود. حوالی ساعت 11:45 پلیس با او شروع به مذاکره کرد. طی مذاکره، مظنون اعلام کرد که از تیراندازی اخیر پلیس، به ویژه پلیس های سفید پوست، ناراحت شده است.

بعد از چند ساعت، مذاکره شکست خورد و مظنون و پلیس به روی هم آتش گشودند. پلیس با یک بمب که توسط ربات کنترل می شد، مظنون را کشت. 

با این که این حمله، طی راه پیمایی علیه تیراندازی پلیس انجام گرفت، مشخص نبود آیا مردان مسلح با راه پیمایان ارتباطی داشته‌اند یا نه. 

پلیس گفت: دو مظنون دیگر هم با یک کیف استتار شده و هنگام سوار شدن به یک خودرو سیاه مرسدس بنز در نزدیکی خیابان لامار رویت شدند و با سرعت از محل دور شدند. افسران پلیس حدود 10 کیلومتر خودرو آنان را تعقیب کردند و سرانجام بعد از متوقف کردن خودرو، آن ها را بازداشت کرد. 

پلیس یک مظنون زن را نیز در این رابطه بازداشت کرد. با این وجود، پلیس جمع بندی خود در نیمه شب این حادثه اعلام کرد هنوز مطمئن نیست همه مهاجمان را دستگیر کرده باشد. 

در این حمله، تک تیراندازان ناشناس به 12 افسر پلیس شلیک کردند که منجر به کشته شدن پنج افسر پلیس و زخمی شدن دو غیر نظامی شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار