در این گزارش از جدیدترین اخبار موسیقی و کنسرت‌های شهرداد روحانی، سهراب پورناظری و دیگر خوانندگان مطلع می‌شوید.

چه خبر از ستاره‌های موسیقی؟

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در بسته «چه خبر از موسیقی» این هفته به بررسی گروه ها و سبک های مختلف موجود در این عرصه پرداخته ایم و مهم ترین اتفاقات آنها را بیان می کنیم..
 
«برافشان» در نیاوران می‌نوازد
گروه «برافشان»،هامان خلیلی سرپرست این گروه موسیقی است و این کنسرت در اردیبهشت امسال به‌مدت دو شب در شهرستان ساری اجرا شد. به همین دلیل تصمیم گرفته اند که آن را در تهران نیز اجرا کنند.
 
آثاری که قرار است در کنسرت پیش رو اجرا کنند، در آواز اصفهان و دستگاه چهارگاه است؛ در بخش آواز اصفهان می‌خواهند قطعات قدما را اجرا کنند. همچنین در دستگاه چهارگاه قطعاتی به آهنگسازی هامان خلیلی اجرا خواهد شد.
 
 در بخش اصفهان، قطعاتی مانند پیش‌درآمد اصفهان از علی‌اکبر شهنازی، سه تصنیف قدیمی و یک رنگ از علی‌اصغر بهاری اجرا می‌شود. همچنین در بخش چهارگاه قطعاتی مانند پیش‌درآمد، چهارمضراب، تصنیف مخالف، تصنیف شوریده اجرا می‌شود.
 
 علاوه بر هامان خلیلی که آهنگساز، نوازنده‌ی تار و سرپرست است، غلام‌رضا رضایی به‌عنوان خواننده و همچنین هنرمندانی مانند وحید ربیع‌پور(دف و دایره)، پویا لقایی (رباب)، نیره فخری (عود)، مهدی ولی‌زاده (نی)، فریما موفقی (کمانچه)، مهدی دریاباری (تار)، سهیل الله‌دادیان (تمبک)، مرجان راغب (سنتور)، چکاد فشارکی (کمانچه) و فرزاد موسوی (بم‌تار) در این کنسرت حضور دارند.
 
سهراب پورناظری در جشنواره‌ فورده می‌نوازد  
این جشنواره یکی از مهم ترین جشنواره‌های موسیقی در منطقه‌ اسکاندیناوی است که از سال ۱۹۹۰ در چند رشته برگزار می‌شود و یکی از  بخش‌هایش، world music است که گروه‌های مختلفی از سراسر جهان در آن به اجرای موسیقی سرزمین خود می‌پردازند. این پروژه چندی پیش در چند شهر اروپایی از جمله در تئاتر شهر «سنت مالو» و فستیوال موزیک اگونای شهر «پو» کشور فرانسه اجرا شده بود.
 
«نیشتمان ۲» مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که سهراب پورناظری بخشی از آنها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است. این اثر سالِ گذشته در ایران و اروپا ضبط شد.
 
در این کنسرت‌ها سهراب پورناظری خود نوازندگی تنبور و کمانچه را برعهده دارد و علاوه بر او مهیار طریحی سنتور و سنتورباس، آیین مشکاتیان سازهای کوبه‌ای و حسین ذهاوی پرکاشن می‌نوازند، ضمن آنکه اجرای قطعات این برنامه را دنیا کمالی برعهده دارد. این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر و با واکنش‌های مثبتی همراه شده بود.
 
این آهنگساز و نوازنده‌ جوان، همچنین سی‌ام و سی‌و یکم تیرماه به همراه استاد کیخسرو پورناظری در تالار وحدت تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت و در بخش دوم این اجرا، همراه با پدر و برادرش تهمورس پورناظری سه‌نوازی خواهد کرد و در بخش آخر همراه با گروه‌نوازان تنبور، این استاد موسیقی را همراهی می‌کند. دیگر نوازندگان این اجرا، کاوه گرایلی، حسین رضایی‌نیا، سپند دادبه، خورشید دادبه، ‌نیکناز میرقلم و علیرضا جوادی هستند.
 
کنسرت دونوازی عود و باس «شهرام غلامی» و «بیورن مه‌یر» برگزار می‌شود
موسیقی دوستان ایرانی «بیورن مه‌یر» نوازنده خوش قریحه باس را به‌خوبی می‌شناسند. شیوه نوازندگی منحصر بفرد این هنرمند سوئدی تا کنون در قالب پروژه های گوناگونی از جمله گروه رونین، آوپن سورس، کوارتت انور براهم و گروه بازار بلو در تهران بروی صحنه رفته است.
 
شهرام غلامی نیز نامی آشنا در میان عودنوازان نسل نوی کشور است که آلبوم های هلهله و سه عود و یک روز او (به همراه پژمان حدادی و راجیب چاکرابورتی) با واکنش مثبت منتقدان و هنردوستان قرار گرفته است.
 
آشنایی این دو هنرمند به سال 1392 باز می‌گردد که کنسرت یادمان هنرمند فقید آزیتا حمیدی در تهران برگزار شد و شهرام غلامی و بیورن مه‌یر برای نخستین بار در کنار تعدادی زیادی از هنرمندان نام آشنای خانواده نشر موسیقی هرمس به روی صحنه رفتند.
 
این دو از آن سال و هر زمان که امکان حضور بیورن مه‌یر در ایران فراهم می‌شد، به همنشینی موسیقایی می‌پرداختند و حال پس از سه سال این رابطه هنری به باروری رسیده‌است. اجرای پیش رو، نخستین دونوازی رسمی مه‌یر و غلامی بصورت زنده است.
 
کنسرت دونوازی عود و باس «شهرام غلامی» و «بیورن مه‌یر» دوشنبه و سه‌شنبه  ۲۸ و ۲۹ تیر ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
 
«باز عشق» بار دیگر در تالار وحدت
سیامک آقایی مهرماه گذشته در حالی که بنا داشت در شهر قزوین روی صحنه رود، دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه‌ی دست راست شد و به‌مدت ۹ ماه تحت درمان بود تا بتواند دوباره روی صحنه حاضر شود.
 
او ۲۲ مردادماه اولین کنسرت خود پس از دوران نقاهت را برگزار می‌کند و بلیت‌فروشی این اجرا هم ساعت ۲۱ (۹ تیرماه) آغاز شده است.
 
«باز عشق» عنوان توری است که دو سال پیش توسط سیامک آقایی آغاز و در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز، همدان، یزد، مشهد، رشت، سمنان، خرم‌آباد، تربت حیدریه، بندرعباس، اصفهان و... اجرا شد. آقایی تصمیم دارد بعد از اجرای دوباره در تهران، این برنامه را در مناطق دورافتاده‌ هم روی صحنه ببرد.
 
در این اجرا، کامران منتظری در مسند تنبک‌نواز، سیامک آقایی را همراهی خواهد کرد.
 
در ادامه این گزارش کنسرت های موسیقی کلاسیک و موسیقی تلفیقی را همراه با زمان و مکان و قیمت بلیط ،بررسی می کنیم:
 
- کنسرت ارکستر زهی «آی سو» به رهبری ارکستر مازیار یونسی، پنجشنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ تیر، ساعت ۲۱، تالار رودکی/ قیمت بلیت: ۷۰ و ۸۰ هزار تومان
 
- کنسرت ارکستر ایستگاه - «سینما موسیقی»، ۱۹ تیر ماه، ساعت ۲۱، فرهنگسرای نیاوران/ قیمت بلیت: ۴۰ هزار تومان
 
- کنسرت پژوهشی موسیقی کلاسیک، دوئت ویولن و پیانو آن وانکولی و لیزلوت سلس، پنجشنبه ۲۴ تیر، ساعت ۲۱، فرهنگسرای ارسباران تهران/ هنوز قیمت اعلام نشده است
 
- کنسرت گروه «راش» موسیقی لاتین، چهارشنبه ۶ مرداد، ساعت ۲۱، فرهنگسرای نیاوران/ قیمت بلیت: ۴۵ هزار تومان
 
-کنسرت گروه «فلوت تهران» به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری ارکستر سعید تقدسی، چهارشنبه ۶ و پنجشنبه ۷ مرداد، ساعت ۲۱، تالار رودکی / قیمت بلیت: ۵۰ و ۶۰ هزار تومان
 
- کنسرت کوراتت شهرداد روحانی، سه شنبه ۱۲ مراد، ساعت ۱۸، فرهنگسرای نیاوران/ قیمت بلیت: ۷۰ و ۸۰ هزار تومان
 
- رسیتال گیتار کلاسیک لیلی افشار، جمعه ۱۵ و شنبه ۱۶ مرداد، ساعت ۲۱، فرهنگسرای نیاوران/ قیمت بلیت: ۶۰ هزار تومان
 
- رسیتال پیانو و ویولن نگار و نیکا افاضل، پنجشنبه ۱۴ مرداد، ساعت ۲۱، تالار رودکی/ قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار