در آینده ای نزدیک در فروشگاه های فست فود به جای انسان روبات ها به شما همبرگر و مرغ سوخاری می فروشند و حتی منوی غذا را روی میز شما قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ به تازگی یک شرکت در ایالات متحده نوعی روبات منحصراً برای تولید همبرگر با تعداد 400 عدد در هر ساعت تولید کرده است و قصد دارد یک مجموعه رستوران زنجیره ای راه  اندازی کند که آشپزها در آن روبات ها هستند.

این روبات می تواند کلیه مراحل آماده سازی همبرگر شامل خرد کردن قطعات، پختن و کبابی کردن ، اضافه کردن سس ، خیارشور، پیاز ، کاهو و سایر مخلفات به همراه بسته بندی را انجام دهد.

این کارگران رستوران 35 هزار دلار قیمت دارند+تصاویر

نخستین بار در سال 2012 این روبات به نام Momentum Machines  به بهره برداری رسیده است اما به دلایل مختلف تا سال جاری میلادی استفاده از آن میسر نبوده و حال با پیشرفت فناوری های بکار رفته به یک روبات آشپز حرفه ای تبدیل شده است.

این کارگران رستوران 35 هزار دلار قیمت دارند+تصاویر

اکنون رستورانی که این روبات در آن فعال است تنها برای پرداخت و دریافت پول، تهیه و تامین مواد اولیه و تخلیه زباله ها به نیروی انسانی نیاز دارد که کارشناسان امیدوار هستند در طول سالهای آینده این کارها نیز به صورت مکانیزه و بدون نیاز به دخالت انسان ها انجام شود.

هدف از ساخت این روبات عدم نیاز به پرداخت حقوق و دستمزد های گران به کارگر انسانی ، دقت و سرعت در تولید همبرگر است.

قیمت این بازوی روبوتیک در حدود 35 هزار دلار است و می تواند کار سه فرد انسانی را به طور همزمان انجام دهد.

قرار است در گام اول رستورانی در سانفرانسیسکوی ایالات متحده با استفاده از این روبات به عنوان آشپز تولید کننده همبرگر ساخته شود.

این کارگران رستوران 35 هزار دلار قیمت دارند+تصاویر

برخی دیگر از شرکت های دارنده فروشگاه های زنجیره ای فست فود در سراسر جهان نیز به تازگی در بخش هایی از رستوران های  خود از روبات ها برای سرعت در انجام عملیات و سرویس مواد غذایی استفاده کرده اند ، از جمله KFC که از یک روبات به نام dumi  برای دریافت سفارش از مشتریان  در کشورچین استفاده می کند اما این روبات در درک گویش های مختلف مشتریان با مشکل مواجه است.

شرکت مک دونالد نیز اعلام کرده است از یک روبات برای دریافت سفارش انواع همبرگرهای مورد نیاز مشتریان خود استفاده میکند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار