سوء استفاده آل سعود از ایام حج برای قاچاق مواد مخدر + فیلم

سرگرد بن حمزه الرشيدی، افسر پيشين اداره مبارزه با مواد مخدر عربستان، دست داشتن مقامات اين رژيم در قاچاق مواد مخدر در ايام حج را افشا کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ فريضه حج يکي از ارکان اسلام است اما برای مقامات عالی رتبه عربستان اين فريضه به فرصتی برای قاچاق مواد مخدر تبديل شده است. در همين زمينه روزنامه ديلی تلگراف انگليس فاش کرد، مقامات رياض سرگرد ترکی بن حمزه الرشيدی را بازداشت کرده اند، ترکی بن حمزه افسر سابق اداره مبارزه با مواد مخدر در عربستان است و دليل بازداشتش نيز افشای دست داشتن شبکه ای از افراد با نفوذ و نزديک به نظام سياسی عربستان در  قاچاق مواد مخدر در ايام حج است. اين فرد قبل از بازداشت اطلاعات بسيار حساسی  را فاش کرده است.

ترکی بن حمزه الرشيدی می گويد:« حج بهانه ای است تا صدها اتوبوس، مواد مخدر وارد کشور شود، موادی که نياز يک سال کشورهای حوزه خليج فارس را تامين می کند، اين مواد بدون بازرسی از گذرگاه های گمرکی وارد کشور می شوند.
اين افسر عربستانی تاکيد کرد برای قاچاق مواد مخدر به داخل کشور از اتوبوس هايی استفاده می شود که حجاج را منتقل می کنند. وی می گويد:«صدها اتوبوس مشابه در مدل، رنگ و نقش صف می کشند، آنکه  مواد مخدر ندارد برای بازرسی می رود و گمرک هم با تاييد حکم سلامت اجازه ورود به عربستان را صادر می کند، در همين فاصله اين اتوبوس به ميان اتوبوس های ديگر می رود، راننده و سرنشينانش به داخل اتوبوس حامل مواد مخدر منتقل می شوند و با اين روش اتوبوس حامل مواد مخدر وارد کشور می شود، سرنشينان جديد اتوبوسی که پيش از اين بازرسی شده بود بار ديگر برای بازرسی می روند و اين قضيه تکرار می شود، اين کار، کار افراد با نفوذ و قدرتمند است.


لینک دانلود


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار