در پویشی مردمی از هفته آینده در اصفهان طرح سه شنبه های بدون خودرو در محور چهارباغ عباسی اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اصفهانی ها در دهه های گذشته نخستین وسیله  ایی را که برای مسافرت درون شهری خود ترجیح می دادند دوچرخه بود اما به مرور این وسیله رو به فراموشی رفت و موتور سیکلت و خودرو جای این وسیله پاک را گرفت .
شهریور پارسال بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با ارائه طرحی به شهردار اصفهان پیشنهاد راه اندازی تشکل مردمی به نام پویش مردمی ترافیک شهر را داد و پس از موافقت شهردار مطالعات رسمی و برنامه ریزی های این پویش مردمی در قالب فضای مجازی و بیلبورد های شهری آغاز شد .
در اولین گام پویش مردمی ترافیک شهر ، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان عنوان کرد که علاقه ی زیادی به دوچرخه سواری دارد و به هیچ عنوان نمایشی به دوچرخه به محل کارش نمی رود و به نوعی با این حرکت سه شنبه های بدون خودرو را کلید زد .
سه شنبه های بدون خودرو پویشی مردمی است که در روز مشخصی از هفته مردم به کمتر استفاده کردن از وسایل نقلیه شخصی خویش مبادرت می کنند.
این طرح صرفا مصدود کردن خیابان، استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه غیر موتوری در مسیر معین و در روز معین نیست بلکه این یک حرکت عظیم مردمی و جمعی، برای نجات جان اصفهان از آلودگی و ترافیک است که در اوقات معین و در برخی مسیر ها اجرایی می شود.
گام اول ایجاد محدودیت، از میدان امام حسین(ع) تا خیابان آمادگاه خواهد بود. در روزهای سه شنبه، از ساعت16 الی 22  محدودویت برای تردد خودروهای شخصی ایجاد خواهد شد که البته اقدام قابل توجهی که در این زمان انجام خواهد گرفت اجرای برنامه های فرهنگی است.
هماهنگی هایی با سازمان ورزش، سازمان فرهنگی تفریحی، سازمان زیبا سازی و کمیته فرهنگ شهروندی انجام شده که هر کدام اقدامات مناسبی در این زمان انجام خواهند داد. البته با کسبه آن محل نیز در خصوص این طرح نظرسنجی و مشورت صورت گرفته است تا برای بهتر انجام دادن این طرح اقدام کنیم.
در اجرای طرح محدود کردن مسیر تردد خودروها در میدان امام (ره) برخی گمان می کردند که با مشکلاتی همراه خواهند شد که پس از اجرای آن، شاهد وضعیت مطلوب تری نیز بودیم.
گزارش از سیدامیر مهدی ساب چیان


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.