روشن شدن چراغ بستن کمربندها همیشه مربوط به هوای توفانی و یا چاله های نیست، بلکه گاهی برای آن است که مسافران در صندلی های خود بمانند و به توالت نروند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  مجله "ریدرز دایجست" در گفتگو با 17 خلبان به بررسی فشارهای کاری آنها پرداخته و از آنها پاسخ های سریعی را در رابطه با آنچه که واقعا در کابین خلبان ها می گذرد گرفته است.

 آنچه که آنها می گویند نحوه پرواز شما را تغییر می دهد.
 
1- چراغ بستن کمربند
 
روشن شدن چراغ بستن کمربندها همیشه مربوط به هوای توفانی و یا چاله های نیست، بلکه گاهی برای آن است که مسافران در صندلی های خود بمانند و به توالت نروند، تا خلبان بتواند به راحتی از توالت استفاده کند.

2- نشستن بر روی آب
 
چیزی با عنوان نشستن بر روی آب وجود ندارد، واقعیت این است که هواپیما به دریا سقوط می کند و منهدم می شود.

3-  فرود آرام
 
فرود آرام هواپیما نشانه مهارت و تجربه خلبان است. آنها دوست دارند که بخاطر یک فرود آرام مورد تمجید و تعریف قرار بگیرند.

4- غذا
 
بر اساس دستورالعمل های پرواز، خلبان و کمک خلبان نباید هر دو از یک غذا بخورند، تا در صورت مسمومیت هر دو بیمار نشوند. اما آنها می گویند در طول پرواز، هرگز به این دستور عمل نمی کنند.

5-  زمان پرواز

 
براساس دستور وزارت حمل و نقل، شرکت های هواپیمایی باید زمان پرواز خود را بیشتر از زمان واقعی اعلام کنند. برای مثال اگر پروازی 1 ساعت و 45 دقیقه طول بکشد، شرکت اعلام می کند که زمان پرواز 2 ساعت است.

6- رازهای ایمنی
 
مسافران مایلند تا با خطوطی پرواز کنند که بالاترین استانداردهای ایمنی و امنیت را داشته باشند، اما آنها نمی دانند که بیش از نیمی از پروازهای آنها به وسیله شرکتهای خطوط داخلی انجام می شود که از استانداردهای عمده بین المللی تبعیت نمی کنند، و خلبان های آنها از مهارت و تجربه کمتری نسبت به شرکتهای پرواز بین المللی برخوردارند.

7- علت بیشتر تاخیرها در پرواز
 
واقعیت این است که شرکتها زمان کافی برای خوردن غذا به خلبان های خود نمی دهند، و آنها مجبورند برای تکمیل غذای خود از روش تاخیر در پرواز استفاده کنند.

8- پرواز با کمترین سوخت ممکن

 
خلبان های می گویند که شرکتها آنها را مجبور می کنند که با کمترین سوخت پرواز کنند تا به دلیل سبکی وزن سوخت کمتری مصرف شود. اما اگر هواپیما به هر دلیل با تاخیر روبرو شود، خلبان باید در نزدیکترین فرودگاه بنشیند.

9- خواب در حین پرواز

 
بیشتر خلبانها باید یکسره بیش از 16 ساعت کار کنند، و به همین دلیل در حین پرواز به مدت 10 دقیقه می خوابند.

10- علامت هواپیماربایی

 
در صورت هواپیماربایی، خلبان، هواپیما را با باله های افراشته بر روی زمین می نشاند، تا به این وسیله به کارکنان فرودگاه هشدار دهد که آدم ربایی در هواپیما روی داده است.

منبع:خبر24
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.