پژوهش های نخبگان پشتوانه سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، معاون اول رئیس جمهور در همایش مازندران ؛ اقتصاد مقاومتی ؛ برنامه ششم گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با پشتوانه فکری نخبگان کشور حمایت می شود.

اسحاق جهانگیری افزود: عزم و اراده برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بویژه در سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه جدی است اما باید عمومیت پیدا کند تا در این مسیر با توان بیشتری حرکت کنیم.

وی گفت: برای تقویت اقتصاد مقاومتی و پیشبرد اهداف شعار سال 95؛ تلاش می کنیم تولید کشور را وادار به حرکت کنیم

او با اشاره به آمار 4 و نیم میلیونی دانشجویان کشور که هرساله یک میلیون نفرشان فارغ التحصیل می شوند گفت: فارغ التحصیلی اینان ؛ یعنی افزایش طلب اشتغال ، که باید با همکاری بخش خصوصی با دولت پاسخگوی این مطالبه به حق باشیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برای تقویت اقتصاد مقاومتی و پیشبرد اهداف شعار سال 95؛ تلاش می کنیم تولید کشور را وادار به حرکت کنیم و تقویت بازار داخلی؛ مبارزه با قاچاق، صیانت از واردات رسمی و مدیریت آن و افزایش صادرات از برنامه های دیده شده در این باره است.

وی با پیش بینی صادرات 10 میلیارد دلاری امسال کشور افزود: استان هایی هستند که سهم ویژه ای در افزایش صادرات کشور دارند که مازندران پیشانی این حرکت است و نقشی تعیین کننده در این موضوع دارد.

جهانگیری گفت: برای صادرات نباید از بازارهای منطقه غفلت کرد ؛ باید بازار خاورمیانه و آسیا در الویت باشد اما از مناطق دوردست هم غافل نباشیم.

او با بیان اینکه چند سال گذشته کمتر از 3 روز دخیره گندم داشتیم و در حال حاضر این ذخیره به بیش از 200 روز یعنی حدود 7 ماه رسیده است افزود: امیدواریم امسال یا سال آینده در تولید این محصول به خودکفایی برسیم.

معاون اول رئیس جمهور در یخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کشورهای منطقه از داعش و گروه های تکفیری بصورت ایدئولوژیک و نظامی حمایت می کنند گفت: این حمایت ها برای زمنگیر کردن ایران اسلامی است تا ما را از میدان رقابت خارج کنند و همین امرباید تلاش ما را برای تقویت اقتصاد کشور صد چندان کند.

این همایش با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی امروز در بابلسر به پایان می رسد.

جهانگیری دیروز هم برای بازدید از اسکله فاز یک و دو منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد دراین بندر حضور یافت و گفت: اکنون تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی یکی از سیاست های اصلی نظام بانکی کشور است. انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار