کامنتری: ایران در پی سوء استفاده از آمریکا برای رسیدن به اهداف خود است!/ جانشین اوباما باید تاوان توافق با تهران را بدهد

مجله کامنتری در مطلبی مدعی امتیازدهی بی‌پایان دولت آمریکا به ایران برای حفظ توافق هسته‌ای شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت «مجله کامنتری» در مطلبی نوشت: سال گذشته در همین ماه دولت باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و متحدانش مفاد توافق هسته‌ای خود با ایران را نهایی کردند. اوباما با وجود مخالفت گسترده کنگره و مردم آمریکا که به وضوح در نظرسنجی های مختلف مشهود بود، در برابر تمامی فشارها ایستاد و توافق هسته‌ای ایران را امضا و حتی جزئیات آن را نیز در اختیار کنگره قرار نداد.

این وبسایت در ادامه نوشت: اما ایران بر خلاف ادعای اوباما، به دنبال توافق هسته‌ای با غرب تغییری در رفتار خود ایجاد نکرد. این کشور در طول یکسال گذشته با انجام آزمایشهای موشکی مختلف همچنان نابودی اسرائیل و رویارویی با غرب را در دستور کار خود قرار داده و به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، کماکان «بزرگترین حامی دولتی تروریسم» است.

در ادامه این مطلب ادعا شده است: با این حال، امتیازات غرب به این کشور همچنان ادامه دارد. ظاهراً دولت آمریکا معتقد است اگر در واکنش به سوءرفتارهای ایران، تحریم‌های باقی‌مانده خود را طبق خواست کنگره حفظ کند یا آنها را گسترش دهد، این مسئله به زیان میانه‌روهای حامی حسن روحانی – رئیس جمهور ایران - خواهد بود.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: «اما واقعیت این است که اگر منظور از میانه‌روی، تمایل به پایان دادن به نبرد ایدئولوژیک با غرب و اسرائیل و فراموش کردن رویای تسلط بر منطقه باشد، در حکومت ایران، چیزی به نام «میانه‌رو واقعی» وجود ندارد.»

نویسنده این مطلب در ادامه ادعاهایش نوشت: در دولت ایران، سیاستمدارانی با این تعریف وجود دارند، اما در این اهداف، تفاوتی با سایرین ندارند و اگر فردی مانند روحانی خواستار تعامل بیشتر با غرب است، تنها هدف او این است که از حماقت غرب در جهت احیای اقتصاد کشورش استفاده کند تا کشورش با تکیه بر یک اقتصاد قوی‌تر به تهدید بزرگتری برای منطقه و جهان تبدیل شود.

مجله کامنتری در ادامه ادعاهای بی اساس خود نوشت: «اعتراض ایران نسبت به ناچیز بودن منافعی که از توافق هسته ای با غرب به دست آورده است کاملاً بی‌مورد است؛ چراکه میلیاردها دلار از دارایی های بلوکه شده این کشور تا پیش از پایان سال 2015 یعنی زودتر از موعد مقرر آزاد شد و اندکی پس از آن نیز این کشور محموله طلای خود را که به دلیل تحریمها بلوکه شده بود از اروپا دریافت کرد و اکنون شرکت بوئینگ نیز در آستانه فروش هواپیماهای مسافربری به این کشور است که اگر کنگره از آن ممانعت نکند، تبعات این معامله تجاری بی‌سابقه، بی‌شمار خواهد بود.

این وبسایت در پایان  مدعی شد: ایران تا کنون از مفاد توافق هسته ای پیروی کرده، اما در عین حال، هنوز بسیاری از عناصر حیاتی زیرساختهای هسته‌ای خود را حفظ کرده است. به عنوان مثال، این کشور همچنان به تحقیقات هسته‌ای خود ادامه می دهد و پس از انقضای توافق هسته ای به سرعت می تواند اهداف نظامی خود را از سر بگیرد؛ با این تفاوت که ایرانِ 10 سال بعد برای تحقق رویاهای بلندپروازانه خود بسیار قدرتمندتر و ثروتمندتر از ایرانِ امروز خواهد بود. بنابراین، پس از توافق هسته‌ای با ایران، اعطای امتیازات بیشتر به این کشور تنها شرایط آینده را دشوارتر می‌کند. در عوض، اوباما یا هر کسی که قرار است در آینده جانشین او شود به جای امتیازدهی بیشتر باید حقیقت ایران و خطراتی که از جانب این کشور متوجه غرب، اسرائیل و کشورهای عرب است را درک و خود را برای تاوان سنگین اشتباهی که انجام داده است آماده کند. 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار