رییس جمهور گفت: ایران آماده است روابط خود را تا سطحی راهبردی با دهلی نو ارتقاء بخشد.

ایران آماده است روابط خود را تا سطحی راهبردی با دهلی نو ارتقاء بخشد/ توسعه بندر چابهار را با همکاری مشترک با جدیت دنبال می کنیم
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه با تشکر از تبریکات آقای "نارندرا دامورداس مودی" به مناسبت عید فطر ، این عید را عیدی برای همه کشورهای منطقه برشمرد و گفت: در هند هم میلیون ها مسلمان امروز را عید گرفتند.
 
رییس جمهور  سفر اخیر نخست وزیر هند به تهران  را موفقیت آمیز خواند و اظهارداشت: پیگیری روند اجرای سریع توافقات حاصله بویژه در ارتباط با بندر چابهار و پیشبرد طرح ها میان دو کشور ضروری است.
 
روحانی همچنین گسترش همکاریهای مشترک در عرصه های امور بانکی ، تجاری و فناوری های نوین میان ایران و هند را ضروری خواند.
 
رییس جمهور با بیان اینکه  توسعه بندر چابهار را با همکاری مشترک با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: بندر چابهار ایران که کشورهای مختلف منطقه از جمله هند، افغانستان و آسیای مرکزی را به یکدیگر متصل می‌کند، یکی از نمادهای همکاری تهران و دهلی نو است.
 
نخست وزیر هند نیز که برای تبریک عید سعید فطر با دکتر روحانی تماس تلفنی برقرار کرده بود، این عید بزرگ را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و اظهارداشت : دهلی نو  مصمم به توسعه همکاری ها با تهران در همه عرصه ها است.
 
آقای مودی با اشاره به مذاکرات مثبت خود در سفر اخیر به تهران ، تاکید کرد که کشورش تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای توافقات حاصله و توسعه بندر چابهار بکار می گیرد.
 
نخست وزیر هند در این تماس تلفنی همچنین بار دیگر از دکتر روحانی برای سفر رسمی به کشورش دعوت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار