چه ارگان هایی مانع فعالیت صحیح نظام بانکی کشور می شوند؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: فعالیت موسسات غیرمجاز نه تنها در توسعه اقتصادی تاثیری ندارد و به خروج از رکود کمکی نمی کند، بلکه به اخلال در فضای بانکی نیز دامن می زند.

عباسعلی ابونوری،کارشناس اقتصادی در خصوص تخلف برخی تعاونی ها و موسسات مالی اعتباری به خبرنگار  بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:فعالیت موسسات غیرمجاز فاقد توجیه اقتصادی است، چرا که نه تنها نقش مولدی برای اقتصاد کشور ندارند بلکه با بنگاه داری عملا تیشه به ریشه اقتصاد می زنند.

وی در ادامه عملکرد برخی از بانک ها را نیز هم راستا با موسسات غیر مجاز دانست و افزود:بنگاه داری این بانک ها موجب شده تا تسهیلات آنگونه که باید در اختیار صنایع و تولیدکنندگان قرار نگیرد و نتیجه این امر اخلال در فضای بانکی کشور خواهد بود.

ابونوری با اشاره به اینکه دولت در قلع و قمع کردن این نهادها چندان پیگیر عمل نکرده است،ادامه داد:زنجیره این مشکلات در نهایت باعث دو چندان شدن مشکلات اقتصادی کشور و بروز تخلفات بانکی در سطحی گسترده می شود.

این اقتصاددان در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات اخیر موسسات غیر مجاز، دولت و مسئولین بانک مرکزی باید نظارت بر روی این موسسات را افزایش دهند تا مانع اخلال در نظام بانکی شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
با سلام متاسفم که بانک مرکزی جهت درآمد بیشتر مجوزه های صادره میکند که باعث نابودی بانکهای دولتی میشود و بعد که میخواهد جلوی آنها را بگیرد از بانکهای دولتی شروع میکند و کما فی سابق به آنها کاری ندارد.
آخرین اخبار