تاریخ ماتادورها برای باواریایی ها تکرار می شود؟

تیم ملی آلمان تنها دو گام با کسب افتخاری بزرگ فاصله دارد.

‌ به گزارش خبرنگار حوزه دنياى ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جام ملت های اروپا به مرحله نیمه نهایی خود رسیده و چهار تیم برتر معرفی شده اند. در یکی از دیدارهای این مرحله تیم های پرتغال و ولز به مصاف هم می روند اما در سمت دیگر جدول که مدعیان اصلی جام در آن حضور داشتند، در نهایت تیم های فرانسه و آلمان به نیمه نهایی رسیدند.

 به اعتقاد اکثر کارشناسان، تیم برنده بازی فرانسه - آلمان مدعی اصلی قهرمانی یورو 2016 است و از شانس به مراتب بیشتری برای قهرمانی نسبت به رقیب خود در فینال برخوردار خواهد بود.

در حال حاضر فرانسه که با کسب میزبانی رقابت ها، از اول خود را برای قهرمانی اروپا آماده کرده بود، تنها به راضی کردن مردم این کشور و قهرمانی مقابل دیدگان هواداران خود می اندیشد.

تیم دیدیه دشام در مرحله گروهی مقابل رومانی و آلبانی به پیروزی رسید و در برابر سوئیس به تساوی رضایت داد تا با 7 امتیاز به عنوان سرگروه گروه A به مرحله حذفی صعود کند. خروس ها در مرحله حذفی در ابتدا جمهوری ایرلند و سپس ایسلند شگفتی ساز را شکست دادند و گام به نیمه نهایی گذاشتند.

 در سمت مقابل تیم ملی آلمان که در گروه C حضور داشت، با دو پیروزی مقابل اوکراین و ایرلند شمالی و همچنین یک تساوی برابر لهستان 7 امتیاز کسب کرد و مانند رقیب خود در نیمه نهایی، به عنوان تیم نخست گروه به مرحله حذفی راه یافت. در بازی های حذفی آلمان در ابتدا اسلواکی را به راحتی پشت سر گذاشت. سخت ترین بخش کار ژرمن ها اما مرحله یک چهارم نهایی بود؛ جایی که در بازی نفس گیر و دراماتیک جام، شاگردان یواخیم لو به سختی از پس ایتالیا برآمدند و لاجوردی پوشان را در ضربات پنالتی شکست دادند. 

نکته جالب و حائز اهمیتی که آلمان را از همه تیم های این مسابقات متمایز می کند، این است که این تیم با پشتوانه قهرمانی در جام جهانی 2014 پا به مسابقات یورو گذاشته است و حالا با عنوان قهرمان جهان، به دنبال فتح قاره سبز است تا همگان بدون هیچ تردیدی آنها را بهترین تیم جهان بدانند.

شرایطی که هم اکنون آلمان در آن قرار دارد البته برای تیم های اروپایی خیلی جدید و عجیب نیست. تیم ملی فرانسه پس از قهرمانی جهان در سال 1998، در یورو 2000 هم قدرتمند ظاهر شد و در نهایت قهرمانی اروپا را به چنگ آورد. همچنین اسپانیا که تا چند سال پیش قدرت بلامنازع جهان فوتبال بود، در سالهای طوفانی خود، موفق به فتح جام جهانی 2010 و یورو 2012 شد.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا ژرمن ها می توانند با پیروزی در 2 بازی باقیمانده، به قهرمانی یورو و تکرار رکورد فرانسه و اسپانیا دست یابند یا تیم دیگری فاتح جام ملت های اروپا می شود؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار