شکر ارزان شد/ تعطیلی کارخانه های شکر کذب است

معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی گفت:با توجه به بحث تنظیم بازار و عرضه بیش از نیاز داخل در بورس موجب شده قیمت شکر سه هزار تومانی به مرز 2 هزار و 500 تومان کاهش یافته است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازارجهانی شکر اظهار داشت: بازارجهانی شکر به دلایل مختلفی همچون جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در مقایسه با سه الی چهار ماه گذشته نوسانات مختلفی را تجربه نموده است.

وی افزود: قیمت شکر در بازارهای جهانی به دنبال تنش های اخیر در بازار پولی و مالی از 300 دلار به بیش از 500 دلار رسیده که از این رو بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انتظار دارند که بازار داخلی نیز متاثر از بازارهای جهانی باشد.


عباسی معروفان ادامه داد:با توجه به بحث تنظیم بازار و عرضه بیش از نیاز داخلی در بورس قیمت شکر ببش از سه هزار تومان  به مرز 2 هزار و 500 تومان رسیده است.

معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد: تنها سودجویی دلالان منجر به التهابات اخیر بازار داخلی شکر شده ، که بایستی سازمان بازرسی و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا از سودجویی برخی دلالان جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به تاثیر تعطیلی کارخانه ها شکری بر گرانی محصول بیان کرد: این امر را قبول نداریم چرا که تا کنون هیچ کارخانه ای به سبب نبود شکر تعطیل نشده و تنها کارخانه شکر ورامین به علت پاره ای مشکلات تعطیل شده است.

انتهای پیام/






برچسب ها: اقتصادی ، بورس ، بازار ، شکر ، عرضه ، کمبود ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۵
همانطور که می دانید کشورمان چند ماه سال را با کسری شکر روبرو است و آن از ابتدای هر سال شروع می شود و تار فصل پایئز ادامه دارد متاسفانه دولت مردان برای این کار برنامه ریزی ندارند که یا تولید داخل بالا برود و یا اینکه در اواخر هر سال جهت خرید شکر خام برای تصفیه در کارخانه های داخلی برنامه ریزی شود تا شکر 23000 ریالی در اثر ازدیاد تقاضا به قیمت 30/000 ریال نرسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ تير ۱۳۹۵
سلام چرا مسئولان همیشه دیر اقدام میکنند همان لحظه اول که زمزمه گرانی محصولی به گوش می رسد باید بلافاصله اقدام جدی وقاطع برای مقابله اتخاذ نمایند کج ودار مریض برخورد کردن عاقبتش گرانی بی رویه وبر نگشتن کالا به نرخ اولیه می باشد مگر آنکه همچنانکه در کوچه وبازار دربین مردم رد وبدل می شود که خود دولت خواهان افزایش قیمت است واین هیاهوها فقط برای گران شدن می باشد که اگر اینکونه می باشد دولتمردان باید بامردم روراست باشند وبه جای این رفتارها مردم را توجیه کنندوعلت گرانی کالا را شفاف بیان کنند .مردم ایران فهمیده ترین وبهترین ملت می باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۵
اخه ماه رمضان که مردم مصرف مرغ ،گوشت ،شکر و....دارن وشاید نسبت به زمانهای دیگر مصرف بیشتری داشته باشن(البته باید پولم داشته باشن)همه چیزو گرون میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۵
قیمت چقدر شکر یه 500 دلار رسیده؟ 1 تن؟ 100 کیلو؟ 10 کیلو؟ یا حتی 1 کیلو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۵
هر روز شکر نایاب وگران میشه از جنگ بدتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۵
شکر تو کنگاور شده 5000 تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۵
قانون نیست وتعزیرات وقوه قضاییه هیچ کاری نمیتونن انجام بدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۵
اگه دولت میخاد کمک مردم کنه وخودش مسول گرانی شکر نیست شکر وارد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۵
عرضه شکر از نوروز 1395 به مقدار زیاری از جانب کارخانه های تصفیه شکر کاهش یافته و همین امر باعث گرانی این محصول شده است . به نظر می رسد که کارخانه شکر برای تصفیه ندارند.
Germany
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۶ تير ۱۳۹۵
من همین دیروز خریدم کیلویی 3500 تومن

بعد فقط تعدادی مغازه شکر داشتند همه هم یک قیمت 3500 تا 3600 میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۵
والا ما تو بازار شکر پیدا نمیکنیم تو شیراز
آخرین اخبار