درسه ماهه اول سال جاری 918نفر مهارت آموخته یزدی در 85 دوره آموزشی رهگیری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت: وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی یکساله درسه گروه شاغلین، کارجویان و غیر کارجویان، رهگیری و رصد می شود تا دوره های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشتند با دوره های جدید جایگزین شوند، گفت: در سه ماهه اول سال 1395 برای 918 نفر از مهارت آموختگان مراکز ثابت فنی و حرفه ای استان رهگیری اشتغال انجام شده است که از این تعداد قریب به 199 نفر مشغول به کار شده اند .

 وی جمع کارجویان در این دوره را 52 نفر عنوان کرد و افزود: در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال این افراد، 41 نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی و عدم وچود سرمایه کافی و 11 نفر به دلیل پایین بودن دستمزد، ضعف آموزش مهارتی و عدم رغبت به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشده اند. 

دشت آبادی اعلام کرد: رهگیری اشتغال مزبور از 85 دوره آموزش کارآموزان و 12 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است.

کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی استان افزود: طبق رهگیری صورت گرفته، تعداد 156 نفر از مهارت آموختگان قبلاً شاغل بوده اند، که هدف آنها تکمیل مهارت و فراگرفتن حرفه های جدید بوده و 507 نفر غیر کارجو ازقبیل: دانشجو، دانش آموز، سرباز و خانه دار یا افرادی بوده اند که تمایلی به کار نداشته اند.

وی در ادامه وضعیت تعداد 4 نفر از افراد رهگیری شده را نامشخص اعلام کرد.

دشت آبادی اظهار داشت: بهره برداری از نتایج حاصل از رهگیری اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه های سند راهبردی مهارت و فناوری در راستای توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی و اثر بخشی این قبیل آموزش ها به شمار می رود.

وی در پایان بر اهمیت فرآیند مشاوره، رهگیری، اشتغال در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد و گفت: اجرای دقیق این فرآیند سبب هدایت صحیح کارآموزان و اثر بخشی آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال خواهد شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار