مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از درنظر گرفتن 423 پایگاه برای جمع آوری زکات فطریه شهروندان در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید جواد رضوی  مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: پایگاه های کمیته امداد استان سمنان در نقاط مختلف مانند مصلی‌ها، مساجد، محل برگزاری نمار عید فطر و مراکز نیکوکاری، وجوهات مردم خیر را دریافت می کنند.
رضوی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان 60 هزار پاکت پول بین روزه‌داران استان سمنان توزیع شد تا روزه داران با قراردادن فطریه و کفاره خود داخل این پاکت‌ها و اهدای آن به کمیته امداد، در کمک به نیازمندان جامعه مشارکت کنند.
وی درباره میزان زکات فطره و کفاره اظهار کرد: در استان سمنان زکات فطره به ازای هر نفر با قوت غالب گندم 50 هزار ریال، قوت غالب برنج به ازای هر نفر 150 زار ریال، کفاره عمد به مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال و غیرعمد 20 هزار ریال اعلام شده است.
رضوی، میزان زکات فطره و کفاره عمد و غیرعمد جمع آوری شده در ماه رمضان سال 94 را به ترتیب، بالغ بر چهار میلیارد و 74 میلیون ریال و یک میلیارد و 320 میلیون ریال اعلام کرد.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با پیش بینی جمع آوری زکات فطریه ماه رمضان امسال به میزان چهار میلیارد و 800 میلیون ریال، خاطرنشان کرد: مطابق با اذن مقام معظم رهبری و تصویب شورای عالی مرکزی زکات، کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، موظف است تا جمع‌آوری فطریه مردم در کشور را برعهده بگیرد.
انتهای پیام / ز

برچسب ها: زکات ، عید ، فطر ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.