دیلی میل: جاسوس‌های روس در معرض خشم پوتین+تصاویر

اقدام گروهی از جاسوس‌های تازه‌کار روس که با خودروهای سیاه در خیابان‌های مسکو رژه رفته و از خود فیلم گرفتند، در این کشور انتقادهایی را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دِیلی مِیل، جاسوس‌های جوان دوره دیده در آکادمی جاسوسی سرویس امنیت فدرال روسیه، با خودروهای بنز سیاه در خیابان‌های مسکو یک رژه راه انداختند و از آن فیلم گرفتند. گفته می‌شود این تازه‌کارها برای نمایش قدرت دست به اینکار زده اند. این امر واکنش کارشناسان جنگ سرد و همچنین جاسوس‌های کهنه‌کار روسیه را برانگیخته است.

پوتین در گذشته مسئولیت سرویس امنیت فدرال روسیه را بر عهده داشت. وی در زمان جنگ سرد، مامور "کا‌گِ‌بِ" – اداره اطلاعات و امنیت شوروی سابق – در آلمان بود. پوتین درباره این اقدام ماموران جوان نظری نداده است. اما روز دوشنبه کرملین اعلام کرد در حال پیگیری این موضوع از جانب مقامات آکادمی جاسوسی و سرویس امنیت فدرال است.

یکی از ماموران بازنشسته سرویس امنیت فدرال این کشور گفت این ماموران جوان به کشورشان خیانت کرده اند. وی همچنین از فاش شدن نام تمامی ماموران جوان در اینترنت شدیدا انتقاد کرد. وی گفت: "این کار خیانت است. یک خیانت تمام و کمال در خدمت به سرزمین مادریشان. هیچکس نمی‌داند این افراد در کدام بخش مشغول به کار خواهند شد. چگونه می‌توان تصاویر افرادی که در سرویس امنیت فدرال انجام خدمت می‌کنند را در اینترنت پخش کرد؟" وی در ادامه افزود: "نیمی از آن‌ها باید اخراج شوند و نیمی دیگر باید خدمت خود را با توبیخ شروع کنند."

با اینکه برخی می‌گویند دست تکان دادن با دوربین از داخل اتومبیل جرم به حساب نمی‌آید، در یکی از عکس‌های منتشر شده، چهره‌های این ماموران جوان به وضوح نمایش داده می‌شود. گفته شده است این ماموران جوان به دلیل این بی‌احتیاطی قطعا مجازات خواهند شد. اما مشخص نیست چه تنبیهی در انتظار آن‌هاست.

دیلی میل: جاسوس‌های روس در معرض خشم پوتین+تصاویر
دیلی میل: جاسوس‌های روس در معرض خشم پوتین+تصاویر
دیلی میل: جاسوس‌های روس در معرض خشم پوتین+تصاویر
دیلی میل: جاسوس‌های روس در معرض خشم پوتین+تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ تير ۱۳۹۵
عجب جاسوسهای احمقی که نیامده به مهره های سوخته تبدیل شدند و احمق تر از اینها کسی بوده که اینها را جذب کرده و آموزش داده و اصول اولیه حفاظتی رابه آنها یاد نداده
آخرین اخبار