نامزد حزب لیبرترین معتقد است چرندیاتی که دونالد ترامپ می‌گوید آتش‌افروز و نژادپرستانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ گری جانسن –نامزد حزب لیبرترین انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا—با اشاره به پست توییتری روز گذشته دونالد ترامپ –نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا—گفت: این پیام به‌وضوح نژادپرست بودن ترامپ را اثبات می‌کند.

وی افزود: 100 عامل می‌تواند یک نامزد ریاست جمهوری را رد صلاحیت کند هرچند به نظر می‌رسد در مورد ترامپ تأثیری ندارد. چرندیاتی که او می‌گوید آتش‌افروز و نژادپرستانه است.

دونالد ترامپ روز گذشته پوستری از هیلاری کلینتون –نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا—در حساب توییتری خود منتشر کرد. این پوستر وزیر خارجه سابق آمریکا را در میان مقدار زیادی دلار نشان می‌داد و روی ستاره داوود (نماد رژیم صهیونیستی) سمت راست پوستر عبارت "فاسدترین نامزد تاریخ" درج شده بود.

اظهارات

با انتشار این پست توییتری او به‌سرعت به یهودستیزی متهم شد و در حالی که قصد سوءتبلیغ علیه کلینتون را داشت خود به دردسر افتاد. به عقیده بسیاری از معترضان این پست، رفتار نژادپرستانه ترامپ که ریشه در دهه 1930، شکل‌گیری حزب نازی و هواداری از آن دارد، اثبات می‌کند.

این پست توییتری ترامپ پس از چند ساعت حذف شد و پوستر جدید بدون ستاره بازنشر شد.

کوری لواندوفسکی –مدیر مبارزات انتخاباتی سابق ترامپ—به سی ان ان گفت: این یک ستاره ساده است که در ادارات و کلانتری‌ها به چشم می‌خورد. این یک اتهام نیست.

در این میان بسیاری از رهبران حزب جمهوری‌خواه ازجمله پال رایان پست توییتری ترامپ را نژادپرستانه خواندند با این حال اعلام کرده‌اند برای حفظ وحدت و یکپارچگی حزب به وی رأی خواهند داد.

ترامپ پیش از این در سخنرانی‌های انتخاباتی خود نظرات نژادپرستانه‌ای درباره حجاب و مهاجران مکزیکی ابراز داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار