مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: پرونده میراث فرهنگی، طبیعی و معنوی سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،کامبیز مشتاق گوهری اظهار داشت: در حال حاضر گروه‌های تخصصی ویژه‌ای در حوزه‌های مدیریت، مستند نگاری، آسیب‌شناسی، حفاظت و مرمت و همچنین پژوهش تشکیل شده است که فعالیت این گروه زیر بنای تهیه پرونده میراث جهانی است. 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: میراث معنوی یکی از مهمترین بخش‌های میراث  فرهنگی به شمار می‌رود که شاخه‌های مختلفی دارد که شامل مذهب، مناسبتها، اماکن مذهبی می‌شود و قابلیت جذب گردشگر را دارد.

وی بیان کرد: فارغ‌التحصیلان می‌توانند در زمینه تهیه پرونده میراث فرهنگی، طبیعی و معنوی آثار باستانی همه مناطق سیستان و بلوچستان با هماهنگی اداره کل استان اقدام نمایند و این اداره نیز  پس از تامین اعتبار هزینه تهیه پرونده را پرداخت می‌نماید.

مشتاق گوهری افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان در حد توان خود به لحاظ اعتباری حامی پژوهشگران فعال در زمینه چاپ مقالات تخصصی در نشریات علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگاههای مرمتی در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود می‌توان از کارشناسان بومی شهرستان با عنوان ناظر مقیم در دوره‌ای که کارگاه فعال خواهد بود، استفاده کرد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.