آمدن ماه مبارک رمضان نویدبخش رحمت و مهربانی برای مسلمان است . هرساله این ماه پرفضلیت درکنار تمامی محاسن، نام گلریزان را نیز همراه خود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛آیین گلریزان از قدیم الایام و به رسم پهلوانی‌ در زورخانه های ایران زمین برگزار میشد ؛ جشنی سنتی که در آن برای افراد نیازمند کمک، پول و سایر مایحتاج جمع آوری  می‌شود. این مراسم بیشتر در مناسبت های مذهبی و به خصوص در ماه رمضان برگزار می شود.

ریییس بهزیستی شهرستان آبادان گفت : هرساله مراسم مهر رمضان به جمع آوری کمک های مردمی جهت درمان بیماران نیازمند برگزار می شود.

دکتر ایثاری با اشاره به اینکه  6 هزارو 176نفر به صورت حمایتی تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: 3 هزارو چهارصدو پنجاه نفر شامل معلولین ذهنی ، جسمی ،حرکتی  ، ناشنوایان ، هستند که طبق  این آمار سازمان بهزیستی جمعا21 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است .

وی افزود :خدمات جانبی معلولین به صورت دائم است وآنهایی که دارای معلولیت شدید هستند مستمری دریافت می کنند که در شهرستان آبادان 1200 نفر کمک هزینه نگهداری در منزل را دریافت می کنند.

ریییس بهزیستی ادامه داد : کمک های جانبی به معلولین شامل مسکن و اشتغال می باشد وتا کنون هزینه تحصیل نزدیک به 320 دانشجو به صورت صد درصد پرداخت شده است .

 وی از برنامه ها و طرح های جامع اشتغالزایی معلولان خبر داد و گفت : حدود 90 طرح به منطقه آزاد ارائه شده که بعد از تصویب  ، توانایی فعال نمودن بیش از 210 باز توان را خواهیم داشت .

 بیش از 500 فرزند بی سرپرست در شهرستان آبادان وجود دارد  که افراد می توانند در  طرح حامی با پرداخت ماهیانه حداقل سی هزار تومان کودکی را به سرپرستی بپذیرند.با توجه به اینکه اعتبارات دولتی کفاف هزینه های درمان نیازمندان را نمی دهد کمک‌های خیرین می‌تواند این مجموعه را در دستیابی به اهدافش که همانا ارائه خدمات به خانواده بی بضاعت است کمک کند.


مسئول مشارکت های مردمی بهزیستی می گوید: فلسفه گاریزان آن است که همگی در یک امر خیر که می‌تواند خانواده هایی را که چشم به کمک‌های شما دوخته‌اند را کمک و یاری کنیم.

سرور موسوی افزود : کمک به بیماران بی بضاعت امر خیر و پاکی است که سبب خرسندی خداوند و اولیاء و انبیاء می شود.و از خیرین خواست تا در صورت امکان به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.

وی در مورد مبالغی که از سوی خیران برای کمک به این امر خیر پرداخت می‌شودافزود :، تمام این وجوه در زمینه‌های مذکور هزینه می‌شود و ریالی از آن صرف موارد غیر نمی‌شود.

ایرانیان از دیر باز بر اساس تکریم و نوع دوستی خود همواره بر آیین گلریزان همت گماشته‌اند و این آیین را شکرانه نعمت خدا دادی خویش می‌دانند که مانند ابر بهاری طراوات زیستن دوباره بر مستمند و نیازمند روا می‌دارندتوران آزادی کارشناس علوم اجتماعی می گوید: همه ی اعضای یک جامعه هستیم اگر فقر از دری وارد شود آسیب های اجتماعی با آن همراه میشود امروزه با گذر از هر کوی و برزن کودکان کار و معتادین در شهر  به چشم میخورد و این زنگ خطری برای جامعه و افراد می باشد.

امید نیازمندان به مشارکتهای مردمی و دستهای سبز نیکوکاران و خیرین است خیرینی که می توانند با اهدای مبالغی هر چند ناچیز دل دردمندی را شادکنند .

نیکوکاری می گوید: من برای حمایت از نیازمندان و شاد کردن دل خانواده های بی بضاعت و کمک به بیماران نیازمند حضور پیدا کردم چرا که با وجود هر بیماری در خانواده تمام افراد بیمار خواهند بود .

فرهنگ پسندیده گلریزان که نوع دوستی و انسان‌دوستی را در جامعه ترویج می دهد علاوه بردستاوردهای معنوی گره گشای مشکلات نیازمندان جامعه استو امید است  با چنین کارهای  پسندیده و مردمی درد فقر از جامعه کمتر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.