قائم‌مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اختصاص حدود 300 میلیون تومان اعتبار برای شهرداری‌ های شهرستان بردسیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان،خلیل راحتی گفت: دهیاری‌ها و شهردار‌ی‌ها باید ظرفیت‌های تولیدی روستا و شهر خود را شناسایی کرده و برای خودکفایی منطقه اقدام کنند.

وی بااشاره به اینکه توجه به روستا و عشایر و حرکت برای توانمندسازی آنها موجب کاهش نرخ بیکاری، حاشیه‌نشینی و افزایش تولید ملی و امنیت مرزها می‌شودافزود: روستاها محل تولید بوده و می‌توانند به عنوان پایگاه مهمی در اقتصاد مقاومتی مطرح شوند.

راحتی گفت: اقتصاد مقاومتی‌ راهکاری است که از سوی مقام معظم رهبری برای سرو‌سامان دادن به وضعیت اقتصادی ایران به ویژه با تحریم اقتصادی کشورمان در سال‌های اخیر مطرح شده است.

ویافزود: این نوع اقتصاد معمولاً در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده قرار می‌گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی کرده و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی‌سازی دارد.

راحتی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از دهیاری‌ها آغاز شود،افزود: این سطح از اقتصاد به تمام فعالیت‌های فردی و اجتماعی که در محیط روستا به منظور گذران زندگی و تامین رفاه مادی روستاییان به وقوع می‌پیوندد، مربوط بوده و اقتصاد روستایی با اقتصاد کشاورزی وابستگی متقابل دارد و در کل خود جزئی از اقتصاد ملی است.

وی گفت: روستاها و روستانشینان نقش بی‌بدیلی در توسعه کشور دارند و ظرفیت بالقوه‌ای برای حرکت در مسیر اقتصاد ملی و مقاومتی تلقی می‌شوند.

راحتی بااشاره به اینکه شاخص توزیع اعتبارات در حال حاضر جمعیت منطقه است و پارامتر مناسبی برای توزیع عادلانه اعتبارات نیست،افزود: شیوه توزیع اعتبارات باید اصلاح شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: شهرداری ، بردسیر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار