شاید تا چند سال پیش پای مرغ از ضایعاتی بود که به دلیل نداشتن بازار مصرف دفن می‌شدو به ذهن کمتر کسی خطور می کرد که با پای مرغ هم ارز و دلار وارد کشور شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،آقای کیان وش یکی از یک کارآفرین های موفق  است که  اقدام به راه اندازی واحد فرآوری  وبسته بندی پای مرغ در بندرعباس کرده است.

مدیر کارخانه فرآوری پای مرغ هرمزگان گفت: در ماه حدود 120  تن پای مرغ در  این کارخانه بسته بندی و به کشورهای چین‌، ویتنام، تایوان و هنگ کنگ صادر می‌شود. 

کیان وش افزود: هر تن پای مرغ حدود هزار دلار به فروش می رسد.

کارخانه فرآوری و بسته بندی پای مرغ در زمینی به وسعت 5 هزار متر مربع در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس و با هزینه 300 میلیون تومان شروع به کارکرد.

ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی در شرایط محدود از اهداف اقتصاد مقاومتی است که لازمه اجرای آن یک فکر اقتصادی و خلاق است. 

اکنون در این واحد  حدود 70 نفر مشغول به کار هستند.

آقای احمدی کارگربسته بندی این واحد می گوید: تا سه سال پیش کارگرساختمان بودم و امنیت شغلی نداشتم اما از وقتی در این واحد مشغول به کار شدم بیمه هستم و امنیت شغلی هم دارم .

خانم حسینی از دیگر کارگران بخش بسته بندی می گوید از وقتی اینجا مشغول به کار شدم توانستم برای خودم جهیزیه تهیه کنم و ازدواج کردم.

خانم دهقان سرپرست خانوار است و دو سال در این واحد مشغول به کار در قسمت پنجه زنی است وی می گوید هیچ وقت فکر نمی کردم که با پای مرغ هم درآمدزایی بشود ،اکنون از  درآمدم خرج 4 نفر را می دهم.

آقای رحیمی کارگر فنی واحد فرآوری و بسته بندی پای مرغ بندرعباس می گوید رفتار مدیر با ما بسیار دوستانه است و همین باعث شده تا با دل و جان اینجا کار کنیم. 
پسر و همسر آقای کیان وش هم در مدیریت این واحد فرآوری همکاری دارند.

تمام دستگاه های  این واحد را پسر آقای کیان وش طراحی کرده و توسط کارگران همین واحد ساخته شده اند .

خانم جعفری همسر آقای کیان وش گفت: وقتی زمان تحریم ها دلار گران شد به این فکر افتادیم که با صادر کردن این محصول  ارزان قیمت و با کمترین هزینه  ارز آوری کنیم.

وی از دلایل موفقیت این واحد  فرآوری را همدلی و ایجاد رابطه دوستانه با کارکنان این مجموعه می داند.
خانم جعفری  می گوید پای مرغ بهترین منبع ویتامین دی و آ‌، کلسیم و فسفر است.

 وی توصیه می کند افراد به جای استفاده از قرص های کلسیم گران قیمت خارجی از این محصول ارزان قیمت و مفید برای تامین کلسیم استفاده کنند که عوارضی هم ندارند.

به گفته خانم جعفری طی این سالها بیش از 15 نفر به پشتوانه  اشتغال  در این واحد ،تشکیل خانواده داده اند و به خانه بخت رفته اند.
بی شک راه اندازی چنین واحدهایی نقش به سزایی در اقتصاد کشور دارد .

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، نیازمند حمایت و توجه ویژه مسوولان به بنگاه های اقتصادی است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.