گروه ویژه عملیات خط گرم برق در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت : با اعتبار یک میلیارد تومان یک دستگاه خودروی عملیات خط گرم و یک دستگاه خودروی اتفاقات به شهر صنعتی کاوه اختصاص پیدا کرد .
الله داد افزود : در عملیات خط گرم بدون خاموشی تعمیرات و توسعه شبکه برق را توسط نیروهای متخصص انجام می دهیم تا تامین برق بدون وقفه برای بخش صنعت شهر صنعتی کاوه امکان پذیر باشد.
وی افزود : چهل درصد برق فروخته شده در استان مرکزی مربوط به بخش صنعت و سی درصد مربوط به کشاورزی و مابقی مشترکین تجاری، اداری و خانگی هستند .
الله داد با اشاره به فصل تابستان و افزایش مصرف برق ، اضافه کرد : امیدواریم با کمک صنایع و مردم بتوانیم تامین برق مطمئن و مداوم را دراین فصل برای مردم داشته باشیم.
وی با اشاره به گرمای هوا بر استفاده از کولرهایی با برچسب انرژی مناسب تاکید کرد .
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم آغاز به کار این خودروها گفت: تامین برق صنایع از ضروریات دوران پسا برجام است.
منصوری افزود : از آنجائی که برخی از صنایع به اعمال تحریم به صورت نیمه فعال فعالیت می کردند لذا در دوران پسا برجام نیاز صنایع به برق افزایش یافته و قطعا باید در تامین این زیرساخت مهم صنایع برنامه ریزی کرد.
وی تامین زیرساخت های صنایع نظیر برق را عاملی برای توسعه پایدار تلقی کرد و افزود: با رونق اقتصادی شکل گرفته در کشور در دوران پسا برجام علاوه بر فعالیت با ظرفیت کامل پیش بینی می شود صنایع جدیدی نیز ایجاد شود از این رو تامین برق ضروری ترین زیرساخت برای صنعت به شمار می رود.
این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه با اشاره به احداث نیروگاه برق یک هزار و دویست مگاواتی در دومین شهرصنعتی ساوه با عنوان شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی اظهار کرد: ساخت این نیروگاه در ساوه به عنوان یک زیرساخت مهم در تامین انرژی، با سرمایه گذاری یک میلیارد یورو در دستور کار قرار دارد و با سرمایه گذاری خارجی عملیاتی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی این نیروگاه نیازهای برق ساوه را تا حدود 20 سال آینده برطرف می کند، تصریح کرد: توسعه تولید برق در شهرستان های ساوه و زرندیه به عنوان قطب صنعتی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی همچنین از افزایش نیروگاه 600 مگاواتی رودشور زرندیه به 1300 مگاوات خبر داد و افزود: این نیروگاه نیز از طریق فایناس خارجی در این شهرستان احداث خواهد شد.
فرماندار ساوه نیز با اشاره به اینکه شهر صنعتی ساوه به عنوان بزرگترین شهرصنعتی کشور باید به زیرساخت های مهم و ضروری تجهیز شود ، گفت : علاوه بر تامین زیرساخت های لازم نظیر برق به روز بودن زیرساخت ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
بهاروند خواستار فرهنگ سازی در مصرف صحیح برق شد و افزود: تامین تجهیزات و ماشین آلات مدرن در حوزه برق و نیز تامین برق مورد نیاز صنایع از یک طرف و از طرف دیگر استفاده بهینه از انرژی و برق در واحدهای تولیدی در واقع کمک به پویایی صنعت و نیز ایجاد صنایع جدید خواهد بود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، توزیع ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.