استاندار اصفهان گفت: این استان از لحاظ تعداد ثبت نام واحدهای اقتصادی برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت، رتبه اول را در کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگر پور در هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان افزود: این استان همچنین در معرفی متقاضیان به بانک ها برای دریافت تسهیلات، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: ارائه بسته حمایتی دولت به واحدهای کوچک به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.
زرگرپور یادآور شد: تاکنون 223 جلسه در کارگروه های تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده و یکهزار و 125 مصوبه به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 696 مصوبه اجرا شده است، گفت: 429 مصوبه نیز در دست اقدام است.
زرگرپور گفت: تاکنون دو هزار و 740 واحد در استان برای دریافت بسته حمایتی دولت ثبت نام کرده اند که از این تعداد یکهزار و 210 مورد مربوط به بخش کشاورزی است.
وی افزود: در جلسات آینده باید عملکرد بانک ها مورد توجه قرار گیرد تا روند معرفی واحدها به بانک ها برای دریافت تسهیلات تسریع شود و خروجی آنها افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 409 درخواست برای دریافت بسته حمایتی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: 348 درخواست از این تعداد تایید شده است.
استاندار اصفهان افزود: 257 مورد از این درخواست ها برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و 91 درخواست مربوط به طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی برای دریافت تسهیلات سرمایه ثابت بوده است.
زرگرپورخاطر نشان کرد: در مجموع با ارائه این تسهیلات شش هزار و 538 شغل در استان تثبیت و سه هزار و 916 اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور معتقدند که مشکلات اقتصادی مهمترین چالش کشور است، گفت: برای رفع این مشکلات، اقتصاد مقاومتی حرف اول را خواهد زد.
به گزارش ایرنا، معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌ های مرتبط دولتی، بنا را بر این گذاشته تا فضایی فراهم کند که تمام واحدهای تولیدی و صنعتی در یک فضای قابل اعتماد، رشد مناسبی را برای اقتصاد کشور فراهم آورند.
در این میان اقدامات متنوعی شامل تدوین برنامه عملیاتی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تهیه پیش نویس لایحه حمایت از تولید و ارائه آن به دولت و تدوین بسته حمایتی دولت از تولید برای خروج از رکود محقق و از صاحبنظران و نمایندگان مجلس برای خروج از فضای رکود نظرخواهی شده است.
در این بسته، راهکارها به نحوی اندیشیده شده است که تحریک تقاضا و عرضه صورت گیرد، زیرا تا زمانی که طرف عرضه تامین نشده باشد، تقاضا نیز بدون پاسخ می ماند بنابراین باید برای خروج از رکود تورمی، دو راهکار افزایش عرضه و تحریک تقاضا مطمح نظر قرار بگیرد.
در تحریک تقاضا، تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت بر بازار صادرات و افزایش صادرات است تا زمینه برای تحریک عرضه نیز فراهم شود.
در هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان مشکلات هشت واحد تولیدی بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.