19 واحد صنایع تبدیلی در سال جاری در استان مرکزی به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به نامگذاری امسال مهمترین برنامه های این بخش در قالب تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است.

باجلان با اشاره به بهره‌برداری از واحدهای جدید صنایع تبدیلی در سطح استان مرکزی گفت : در سالجاری 19 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت فرآوری برای 184 هزار تن محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال برای 556 نفر راه اندازی خواهد شد که ان امر کاهش 184 هزار تن ضایعات کشاورزی را در پی دارد.

وی گفت: تا پایان سال گذشته 158 واحد صنایع تبدیلی در استان به بهره برداری رسیده است که 2 هزار و 850 نفر اشتغالزایی و 1 میلیون و 600 هزار تن فراوری محصولات کشاورزی و صادرات 38 میلیون دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم را داشته است.

باجلان افزود: فرآوری و بسته بندی انگور، فرآوری و بسته بندی میوه، سبزیجات و صیفی جات ، فراوری پسته ، فراوری قارچ خوراکی ، فراوری تخم مرغ و کشتارگاه دام از فعالیت های الویت دار در این بخش در استان می باشد.

وی فروش محصولات، کمبود نقدینگی ،نوسانات اقتصادی، رقابت پذیر نبودن در بازارهای جهانی ،کاهش قدرت خرید و نبود تشکل های صادراتی را از مهمترین مشکلات در بخش صنایع تبدیلی عنوان کرد.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.