مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از ورود همه استان های کشور به عملیات خرید تضمینی گندم خبر داد و میزان خرید این محصول تا صبح امروز (یکشنبه) را پنج میلیون و 600 هزار تن اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علي قنبري با بيان اينكه 31 استان كشور وارد مرحله خريد تضميني گندم از كشاورزان شده اند، ميزان خريد انجام شده را تا صبح امروز 5.6 ميليون تن اعلام كرد.

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران افزود: از ابتداي فصل برداشت گندم در اوايل فروردين ماه تاكنون 890 مر كز خريد مقدار 5 ميليون و 600 هزار تن گندم با كيفيت مطلوب را از كشاورزان در اين 31 استان خريداري كرده اند.

معاون وزير جهاد كشاورزي ارزش ريالي گندم هاي خريداري شده را بالغ بر 71 هزار ميليارد ريال اعلام و اظهار كرد: تابحال بالغ بر 46 هزار ميليارد ريال بابت خريد گندم به حساب كشاورزان واريز شده است.

 قنبري با بيان اينكه هم اكنون در اوج زمان برداشت و خريد گندم كشور قرار داريم ، تامين اعتبارات مورد نياز خريد جهت پرداخت به موقع وجوه گندم ها و جلب رضايت كشاورزان را از جمله دغدغه هاي وزارت جهاد كشاورزي و شركت بازرگاني دولتي ايران بر شمردو از بانك مركزي و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور خواست نسبت به تامين و تخصيص اعتبارات مورد نياز  اقدام عاجل انجام دهند.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران بيشترين ميزان خريدگندم را مربوط به استانهاي خوزستان با 1.4 ميليون تن، گلستان 1.2 ميليون تن، فارس 740 هزار تن و اردبيل 350 هزار تن اعلام كرد.

معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به تداوم روند خريد گندم دراستانها، تحقق خريد 10 ميليون تني درسالجاري را عملي دانست و تاكيد كرد: امسال  نيازي به واردات گندم نداريم و خودكفايي محقق شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار