اصفهان؛

3 میلیون و 600 هزار تن به ظرفیت تولید شمش ذوب آهن اصفهان

با بهره برداری از ایستگاه ریخته گری شماره پنج فولادسازی ظرفیت اسمی تولید شمش این شرکت به سه میلیون و 600 هزار تن افزایش پیدا می کند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر پروژه های تکمیلی توازن ذوب‌آهن اصفهان گفت:در حال حاضر ظرفیت قراردادی ایستگاه ریخته گری شماره پنج معادل یک میلیون تن در سال است.
جلال آقابابا با اشاره به اینکه این پروژه از بهار 91 شروع شد، گفت: این ایستگاه حدود ‌12 میلیون دلار هزینه ارزی و 500 میلیارد هزینه ریالی داشته و با هدف جذب کامل چدن تولیدی در کوره های بلند این شرکت احداث شده است.
آقابابا با اشاره به اینکه در این پروژه یکهزار و 700 تن تجهیزات نصب شده است، گفت: از این مقدار یکهزار و 300 تن توسط شرکت های داخلی و 400 تن تجهیزات تک از خارج کشور تهیه شده است .
وی افزود : این ایستگاه از نوع شش شاخه است و توانایی ریخته گری بیلت در مقاطع 150*150 و 200*200 را دارد که بر اساس محصولات نهایی ذوب آهن و نیازهای آتی طراحی شده است .
مدیر پروژه های تکمیلی توازن ذوب‌آهن با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این ایستگاه حدود دو برابر ایستگاه های موجود ذوب آهن است، گفت: این ایستگاه با بهره گیری از آخرین فناوری های روز دنیا، از تجهیز جدیدی با نام همزن الکترومغناطیس(EMS) برخوردار است که امکان تولید فولادهای با کیفیت بالاتر را فراهم می کند .
وی افزود: با انجام یک پروژه کوچکتر در این ایستگاه می توان، شمش داغ را بصورت مستقیم در نورد 500 شارژ کرد که در اصطلاح به آن 'هات شارژ' می گویند.
آقابابا گفت: در حال حاضر این پروژه در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار است و اجرای آن صرفه جویی قابل توجه ای را در مصرف انرژی بدنبال خواهد داشت.
وی گفت: ‌شرکت دانیلی ایتالیا بعنوان پیمانکار خارجی و شرکت های تارا طرح ،‌ فولاد تکنیک، انرژی گستر نصیر، کنترل ولت، ‌تامکار، ماشین سازی اصفهان و ارس فولاد در این پروژه، بعنوان پیمانکاران داخلی فعالیت داشتند.
ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این واحد فولاد سازی در سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.
محصولات ذوب آهن اصفهان به 25 کشور دنیا از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، پرتغال، یونان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، هند، عمان،کویت، چین، لبنان، پاکستان، عربستان سعودی، قطر و اردن صادر می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار