شاخه‌ی انشعابی طالبان: ملا هیبت‌الله دست‌نشانده‌ی بیگانگان است

شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان به رهبری ملا محمد رسول ملا هیبت‌الله آخوندزاده، جانشین ملا اختر منصور را دست‌نشانده‌ی بیگانگان خوانده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان به رهبری ملا محمد رسول در پیام تبریکی عید فطر که به رسانه‌ها داده، ملا هیبت‌الله آخوندزاده، جانشین ملا اختر منصور را دست‌نشانده‌ی بیگانگان خوانده است.

در این نامه که با امضای ملا منان نیازی، معاون ملا رسول به رسانه‌ها فرستاده شده، نوشته شده است که ملا هیبت‌الله آخوندزاده همانند ملا اختر منصور در کویته بر خلاف اصول شرعی از سوی بیگانگان، به رهبری گروه طالبان انتخاب شده است.

در این نامه آمده است که شورای عالی امارت اسلامی، ملا هیبت‌الله را به عنوان رهبر شرعی قبول ندارد.

در نامه آمده است، تمامی فعالیت‌های گروه طالبان به رهبری ملا هبت‌الله که به نام «جهاد مقدس» در نقاط مختلف کشور انجام می‌شود، در مخالفت با شریعت قرار دارد.

پس از آن که مرگ ملا عمر، نخستین رهبر گروه طالبان در پاکستان افشا شد، ملا اختر منصور به‌عنوان رهبر این گروه معرفی شد.

رهبری ملا اخترمنصور با مخالفت‌های جدی در میان گروه طالبان مواجه شد که در نتیجه، منجر به انشعاب این گروه گردید. شاخه‌ی انشعابی گروه طالبان به نام شورای عالی امارت اسلامی به رهبری ملا محمد رسول فعالیت می‌کند.

ملا اختر منصور دومین رهبر گروه طالبان در اول ماه جوزای امسال در حمله طیاره‌ی بی‌سرنشین امریکا در خاک پاکستان کشته شد و پس از آن، ملا هبت‌الله آخندزاده به‌عنوان رهبر این گروه معرفی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.