رئیس اداره کل مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ۳۸۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان کرمان تصویب نهایی شده است .

تصویب  ۳۸۹پروژه اقتصاد مقاومتی در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر رودری بااشاره به درخواست جذب حداقل ۵۰۰ میلیون دلار فاینانس در استان گفت: این مقدار براساس ۱۰ میلیارد دلار برنامه ملی تنظیم شده و محل هزینه کرد آن نیز مشخص شده است.

وی افزود: یکی از درخواست های استان کرمان، اعطای تسهیلات مورد نیاز است، زیرا به دلیل وجود طرح های نیمه تمام استان، روند تخصیص فعلی تسیهلات، پاسخگوی نیاز همه بنگاه ها نیست.

رودری با بیان اینکه پروژه های پیشنهادی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ۱۰۵ پروژه بوده است،گفت: این در حالی است که برش شهرستانی ۲۳ شهرستان استان مصوب و مشخص شده است.

وی به فرهنگسازی و گفتمان سازی در بین مسئولان و متولیان اجرایی در سطح استان قبل از ورود به فاز اجرایی تاکید کرد وافزود: میثاق نامه ای نیز در این راستا توسط همه مدیران امضاء شده است.

رودری بااشاره به اینکه بیشتر پروژه ها مربوط به بخش خصوصی است، گفت: بیشترین پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در بعد ملی مربوط به جهاد کشاورزی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی بوده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در راستای مردمی کردن اقتصاد، به هشت منطقه اقتصاد مقاومتی تقسیم و تفاهمنامه ها با بخش خصوصی نیز منعقد شده است،اظهارداشت: هزارو ۹۸۱ پروژه در شهرستان ها نیز تنظیم شده و به تصویب ستادهای شهرستان رسیده است.

رودری یادآور شد: طرح همیاران آب در راستای اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در حال اجراست و شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج با اجرای پروژه های متعدد در مسیر توسعه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.