مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم گفت: چهار مرکز برای تحویل گندم از کشاورزان این شهرستان تعبیه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ امینی افزود: در حال حاضر دو مرکز از چهار مرکز تعبیه شده به منظور تحویل گندم از کشاورزان این شهرستان فعال است.

وی گفت: در روزهای آتی کارخانه آرد شهرستان بروجرد و جهاد کشاورزی اشترینان نیز به منظور تحویل گندم به نرخ دولتی از کشاورزان این شهرستان فعال میشوند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از این شهرستان به عنوان یکی از قطبهای تولید گندم استان لرستان افزود: 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال زیر کشت گندم بوده است.

امینی گفت: شهرستان بروجرد سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست استانی تولید محصول گندم با تولید 40 هزار تن از این محصول شده است.

وی افزود: امسال با توجه به فعالیتهای زراعی وسیع انجام شده در این شهرستان و بارندگیهای به موقع برداشت محصول گندم مطلوبی دراین شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: با توجه به گذشت تنها سه تا چهار روز از آغاز برداشت محصول گندم در این شهرستان تاکنون یک‌هزار و 500 تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

امینی افزود: در سال زراعی جاری افزایش برداشت محصول گندم در مقایسه با سال گذشته در شهرستان بروجرد پیشبینی میشود.

وی افزود: نرخ دولتی هر کیلوگرم گندم یکهزار و 285 تومان است، همچنین دولت در کنار نرخ مصوب خرید گندم به ازای هر کیلوگرم از این محصول 15 تومان برای کرایه حمل در نظر گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد به ابعاد حمایتی دولت در جریان خرید محصول گندم اشاره و گفت: حمایت از تولید داخلی و تقویت آن و تقویت تولید گندم به عنوان محصولی استراتژیک و حمایت از کشاورز از ابعاد حمایتی دولت است.

امینی افزود: دولت با توجه به اهمیت این محصول امسال قیمت تقریبی یک‌هزار و 300 تومان را برای خرید آن از کشاورزان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار