نماینده مرند و جلفا گفت: سرعت پایین اینترنت در کشورمان و همچنین هزینه بالای آن شایسته کشورمان نیست.

با تخلفات در فضای مجازی برخورد شود/ سرعت پایین اینترنت شایسته ایران نیست
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا در صحن علنی امروز یکشنبه 13 تیر ماه بعد از اظهارات واعظی وزیر اطلاعات ضمن قدردانی از فعالیت این وزارتخانه طی سه سال گذشته اظهار داشت: زمانی که دنیا این مقدار بر روی ICT حرکت و پیشرفت می‌کند جایگاه ایران کجاست؟ آیا شرکتی‌های برای مطرح شدن داریم و یا اینکه تنها محصولات خارجی استفاده می‌کنیم؟

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان به بنده اعلام کرد که تلگرام توسط انگلیسی‌ها اداره می‌شود و ما 80 درصد آن را ما استفاده می‌کنیم.

حسن‌نژاد همچنین تصریح کرد: ‌امروز صبح پیامی ارسال شد که اعلام می‌داشت سرعت اینترنت در کشورمان از افعانستان و عراق پایین‌تر است و این امر شایسته کشورمان نیست و یا اینکه هزینه‌ها در کشور ما بسیار بالاتر است.

نماینده مرند و جلفا اظهار داشت: انحصاری بودن در بحث مخابرات و واردات پهنای باند وجود دارد که باید دید این وزارتخانه چه برنامه‌هایی دارد تا موضوع انحصاری بودن شکسته شود.

وی بیان داشت: بحث آنتن‌دهی در مرزها نیز دچار مشکل است. اگر در مرز آذربایجان شبکه تلویزیون آنها بر روی تلویزیون ایران می‌افتد در روستاهای مرزی آنها نیز آنتن ما قرار می‌گیرد و اما این موضوع را مردم معمولی نمی‌دانند و یک نوع بدبینی نسبت به نظام ایجاد می‌شود که آنقدر ما ضعیف هستیم که شبکه ایران در این منطقه آنتن نمی‌دهد اما کشور همسایه آنتن را دارا است لذا خواهان رفع این مشکل هستیم.

نماینده مرند و جلفا اذعان داشت: ما می‌‌خواهیم مناطق‌آزاد لینک‌گاه دنیا باشد و از لحاظ ICT هیچ تفاوتی نداشته باشد و پایلوت شود.

حسن‌نژاد با اشاره به موضوع تخلفات در فضای مجازی نیز تأکید کرد:‌ بحث تخلفات در فضای مجازی عملا اخلاق را زیر سوال می‌برد و در منطقه ما می‌توانیم سیم کارت ارمنی گرفته و هر اقدام و توهینی را انجام دهیم و بعد سیم کارت را از بین برده و به خارج از کشور رفت لذا با این موضوع باید برخورد شود.

وی با اشاره به بحث آنتن دهی در روستاها نیز بیان داشت: منتی بر سر روستاییان وجود ندارد که به آنها اینترنت می‌دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، مخابرات ، آنتن دهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار