مدير جهاد كشاورزي بردسكن از پايان برداشت نخستين چغندر قند كشت پاييزه در این شهرستان خبرداد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهندس محمدی با بيان اينكه اقليم خشك منطقه سازگاري تقريبا مناسبي براي كاشت اين محصول دارد ،گفت : در شهرستان بردسکن با هدف برآورده شدن اهداف و راهکارهای اقتصاد مقاومتی اقدام به کشت چغندرقند پاییزه با سطح حدود 70 هکتار نموده ایم .

وی میانگین عملکرد شهرستان را 50 تن و تولید بیش از 3500 تن چغندر قند در سال زراعی جاری دانست و گفت : چغندر قند بردسکن با عیار متوسط 19 بالاترین عیار را در سطح استان بخود اختصاص داده است .

وی از جمله مزایای کشت پاییزه را کاهش مصرف سموم علف کش و آفت کش، کارآیی مصرف آب، کاهش مصرف آب و پرکردن ظرفیت تولید کارخانجات قندو شکر دانست و افزود : همچنین در بخش شهرآباد نیز نخستين بار بيش از 5 هكتار از اراضي روستاي رحمانيه زير كشت اين محصول رفته و بتازگي برداشت آن به اتمام رسيده است.

محمدی افزود : كاشت محصول با حمايت كارخانه قند تربت جام و نيز نظارت كارشناسان جهاد كشاورزي بخوبي صورت گرفت و محصول جمع آوري شده به شهرستان تربت جام ارسال گرديد . وي با اشاره به كمبود شديد منابع آبي در بخش شهرآباد ابراز اميدواري كرد كشاورزان با روي آوردن به سمت وسوي روش هاي نوين آبياري ، گام هاي موثري در تحقق اين مهم بردارند .

گفتني است بخش شهرآباد مركز توليد محصولاتي همچون پسته ، زعفران و انگور شهرستان بردسكن است كه سالهاست با مشكلات ناشي از خشكسالي هاي متمادي دست و پنجه نرم مي كند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.