استاندار کرمانشاه وجود منابع آبی وسیع را یکی از پتانسیل های ممتاز استان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رازانی گفت: در این میان پروژه گرمسیری یکی دیگر از بزرگترین پروژه های در دست اجرای استان است که بخش عظمی از آب سیروان را به استان منتقل می کند.

استاندار کرمانشاه افزود: تا پیش از این حدود 4 میلیارد مترمکعب از آب سیروان از کشور خارج می شد و این بالاترین میزان آبی بود که از کشور خارج می شد.

وی ادامه داد: ایده مهار آب رودخانه سیروان از 70 سال پیش شکل گرفته و این موضوع همچنان دنبال شده تا اینکه در سفر رهبر معظم انقلاب با تاکیدات ویژه ایشان مصوبه انتقال آب سیروان با جدیت اجرایی شد. در دولت تدبیر و امید نیز با وجود تحریم های گسترده اقتصادی، 8 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی اختصاص پیدا کرد.

رازانی افزود: با اجرای طرح گرمسیری حدود 900 میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد. در این طرح 50 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین تبدیل به کشت آبی خواهند شد. همچنین از این میزان 100 میلیون متر مکعب سهم بخش صنعت است.

این مدیر ارشد استان یکی از اثرات اجرای طرح گرمسیری را افزایش سطح زیر کشت آبی در استان عنوان کرد و اظهار نمود: در بخش کشاورزی 946 هزار هکتار زمین زراعی در استان وجود دارد که از این میزان 200 هزار هکتار آن آبی و حدود 700 هکتار آن دیم است. که با توجه به طرح های در حال اجر، 400 هکتار قابلیت تبدیل شدن به آبی را دارند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، آب ، وسیع ، پتانسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.