اساسی ترین کار ثبت نام در سامانه انبارها، جلوگیری از حمل و نقل کالای قاچاق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان از اجرای طرح شناسه دار کردن انبارها به صورت پایلوت در استان خبر داد
حسن اسلامی راد افزود: با نظارت‌های سامانه‌ای هوشمند می توانیم برای ساماندهی وضعیت اقتصادی استان و در نهایت کشور برنامه ریزی کنیم.
وی بر اهمیت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در پیشبرد و اجرایی شدن این سامانه با نگاه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.
اسلامی راد ضمن ارائه آمار و گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص سامانه شناسه دار کردن انبارها افزود: اساسی ترین کار ثبت نام در سامانه انبارها، جلوگیری از حمل و نقل کالای قاچاق است.
وی تصریح کرد : شناسه دار کردن انبارها فوائد زیادی برای رفاه مردم دارد و باید در مورد این طرح آسیب شناسی انجام گیرد تا معایب و نواقص طرح شناسایی شود.
وی از تصویب طرح جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تمام دستگاههای اجرائی استان برنامه های خود را در چارچوب این طرح انجام می دهند.
 دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان افزود:  ساماندهی سوخت با ایجاد سامانه تجارت آسان در استان را از برنامه های مهم این کمیسیون اعلام کرد.
وی افزود: قاچاق از بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آسیب های فراوانی را به جامعه وارد می کند و اساس اقدامات در استان سمنان در راستای فعالیت های فرهنگی، تبلیغی، اطلاع رسانی و پیشگیری است.
اسلمی راد از اقدامات جدی کمیسیونها و کارگروه های زیر مجموعه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان سمنان در سال جاری سخن گفت و افزود: نیروی انتظامی استان هم با اقدامات خود، میزان کشفیات کالای قاچاق در سال جاری نسبت به سال های گذشته چند برابر افزایش داده است.
وی تعامل و همکاری دستگاههای اجرائی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان را در مبارزه با قاچاق کالا مناسب ارزیابی کرد و افزود: بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبحثی است که به کرار در فرمایشات مقام معظم رهبری دیده می شود و همچنین نامگذاری سال جدید توسط ایشان به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' وظایف ما را در این حوزه سنگین تر می نماید.
انتهای پیام / د

برچسب ها: قاچاق ، انبار ، شناسنامه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار