بر اساس قانون رانندگان موظفند چهار ماه پس از ابلاغ، قبض جریمه آن را پرداخت نمایند درغیر اینصورت ضمن ضبط گواهینامه، پلاک وسیله نقلیه تا زمان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرهنگ محمد مرادی  رئیس پلیس راهور استان گفت: برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان وسایل نقلیه موظفند ظرف مهلت چهار ماه پس از ابلاغ، قبض جریمه آن را پرداخت نمایند در صورتی که ظرف مهلت مذکور اقدام به پرداخت ننمایند ضمن ضبط گواهینامه، پلاک وسیله نقلیه تا زمان پرداخت جریمه در سامانه راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد و در واقع در سوابق اتومبیل شکایت ثبت و مالک اتومبیل از هرگونه خدمات تا رفع شکایت در سیستم محروم می گردد.
وی افزود: پلیس راهور کنترل و بررسی سوابق اتومبیل را در دستور کار قرار دارد و این موضوع با هدف شناسایی رانندگان متخلف که ایمنی و امنیت ترافیکی را مختل می نمایند صورت می گیرد.
این مقام انتظامی افزود: توصیه می شود قبل از اینکه با راننده متخلف که دارای جریمه پرداخت نشده است، اقدامی صورت گیرد نسبت به پرداخت جریمه معوقه خود اقدام و از توقیف پلاک و ضبط گواهینامه جلوگیری به عمل آورند که البته هدف پیشگیری و پرهیز از هرگونه ارتکاب به تخلف است چرا که تخلف اجحاف در حق دیگران بوده و حقوق اولیه سایر کاربران را به مخاطره می اندازد.
سرهنگ مرادی یادآور شد: رانندگانی که هنوز نسبت به پرداخت جرایم رانندگی سال 94 اقدام نکرده اند، با پرداخت قبوض خود تا پایان آذرماه، مشمول بخشودگی دیرکرد جرایم خواهند شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، توقیف ، خودرو ، جرایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.