فاز سوم طرح اصلاح نژاد ژنتیکی گوسفند لری بختیاری بر روی 5 هزار رأس دام استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

فاز سوم طرح اصلاح نژاد ژنتیکی گوسفند لری بختیاری اجرا می شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: فاز سوم طرح اصلاح و ترکیب نژاد ژنتیکی گوسفند لری بختیاری از طریق تلقیح مصنوعی با مایع ژنتیکی گوسفند پربازده خارجی، از اول مرداد تا پایان مهرماه امسال بر روی 5 هزار رأس دام استان اجرا می شود.

مهراب فرجی، هدف از اجرای این طرح را افزایش تولید گوشت قرمز علیرغم کاهش جمعیت دام مولد، کاهش فشار بر مراتع و منابع علوفه ای، حفظ اشتغال مولد، کاهش چربی لاشه، افزایش چندقلو زایی، کیفیت داشت و سودآوری در حرفه پرورش گوسفند و کاهش سن بلوغ جنسی بره های متولد شده عنوان کرد.

وی افزود: دامداران متقاضی می توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود برای شرکت در فاز سوم طرح اصلاح نژاد ژنتیکی گوسفند لری بختیاری ثبت نام کنند.

فرجی گفت: فاز دوم طرح اصلاح نژاد ژنتیکی گوسفند لری بختیاری نیز بر روی یک هزار و 800 رأس دام از اردیبهشت ماه تا 15 خرداد امسال اجرا شد.

وی یادآور شد: مرحله نخست این طرح بر روی یک هزار و 710 رأس گوسفند از اول مرداد تا اواسط مهرماه سال گذشته صورت گرفت.

بازده پایین و اقتصادی نبودن پرورش گوسفندان بومی از دلایل اجرای طرح توسعه و ساماندهی ترکیب نژادی گوسفند داشتی در استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار