مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از وقوع 11 آتش سوزی از ابتدای امسال در مناطق حفاظت شده این استان خبر داد.

وقوع 11 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: در این آتش سوزی ها، 305 هزار و 100 متر مربع از مناطق حفاظت شده استان طعمه حریق شد.

وی، با اشاره به اینکه 10 آتش سوزی در 290 هزار و 100 متر مربع در مراتع استان اتفاق افتاد، افزود: یک مورد آتش سوزی نیز با 15 متر مربع در تالاب گندمان رخ داد. 

احمدی اضافه کرد: در سال گذشته 439 هزار و 965 متر مربع از مناطق حفاظت شده استان در 36 آتش سوزی جنگلی، مرتعی و تالابی طعمه حریق شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علت آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان دو عوامل طبیعی شامل خشکسالی و گرم شدن هوا و عوامل انسانی است.

احمدی، عوامل انسانی را رقابت دامداران با یکدیگر، تغییر کاربری زمین های حفاظت شده، اختلافات قومی و قبیله ای، پخش کردن زباله ها در طبیعت و سهل انگاری دامداران و گردشگران در خاموش کردن آتش عنوان کرد.

وی گفت: تجهز 286 دهیاری به وسایل اطفاء حریق، طراحی و ساخت 6 دستگاه اطفاء حریق پشت خودرویی، خرید یک دستگاه خودرو اطفاء حریق، تکمیل بند خاکی تالاب گندمان به طول یک هزار و 600 متر، ساخت دو پایگاه اطفاء حریق در این تالاب و منطقه حفاظت شده هلن و برقراری شیفت اطفاء حریق از اقدامات این اداره کل جهت پیشگیری و مقابله با آتش سوزی است.

احمدی افزود: 155 هزار و 800 هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری شامل تالاب های چغاخور، گندمان و سولگان، مناطق حفاظت شده تنگ صیاد، شیدا، قیصری، سبزکوه و هلن و پارک ملی تنگ صیاد تحت حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار