مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از تجهیز 286 دهیاری استان به لوازم اطفای حریق با هدف مشارکت در مهار آتش سوزی محیط های طبیعی، در آینده نزدیک خبر داد.

286 دهیاری به تجهیزات اطفای حریق مجهز می شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: در راستای مقابله با آتش سوزی در مناطق طبیعی آزاد و تحت مدیریت، 286 دهیاری جهت تجهیز به لوازم اطفای حریق و شرکت در مانورهای مهار آتش به کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان معرفی شدند.

وی افزود: اجرای تفاهم نامه ملی سازمان حفاظت محیط زیست با ستاد کل نیروهای مسلح در استان، شناسایی و معرفی نقاط آبی جهت استفاده بالگرد اطفای حریق، ساخت دو باب پاسگاه محیط بانی و تجهیز آنها به لوازم اطفای حریق، انجام اقداماتی به منظور احیا و جلوگیری از خشک شدن پوشش گیاهی تالاب گندمان، برگزاری دوره آموزشی و شرکت پرسنل اجرایی یگان حفاظت استان در مانورهای منطقه ای و برگزاری جلسات با جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد جهت مشارکت در این زمینه، از اقدامات این اداره کل به منظور مقابله و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی است.

احمدی، مساحت آتش سوزی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان در سال 93 را یک میلیون و 364 هزار و 275 متر مربع اعلام کرد و گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه در سال گذشته (94) سطح مساحت طعمه حریق شده با 68 درصد کاهش به 439 هزار و 965 متر مربع رسید.

وی، عوامل طبیعی و خصوصاً خشکسالی را عامل مهم افزایش حریق در استان عنوان کرد و افزود: عوامل انسانی وقوع آتش سوزی شامل سهل انگاری و یا رقابت دامداران، بهره برداران و گردشگران، پخش کردن زباله ها در طبیعت و ... است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بومی سازی و تولید یک نمونه دستگاه اطفای حریق خودرویی با حمایت این اداره کل، گفت: هم اکنون 6 خودرو به این دستگاه تجهیز شده اند.

احمدی همچنین از تشکیل ستاد راهبردی و تیم عملیات واکنش سریع و برقراری شیفت های اطفای حریق در سطح استان خبر داد.

به گفته وی؛ سامانه 1540 و تلفن 03832223572 در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه محیط زیست و خصوصاً حریق در مناطق طبیعی است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار