مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از یک هزار راس دام قاچاق کشف وضبط شد.

توقیف و کشف بیش از 1 هزارراس دام قاچاقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین رشیدی با بیان اینکه قاچاق دام نیز می تواند اقتصاد و صنعت دامپروری کشور ضربه وارد نماید افزود:وظیفه و حیطه کار دامپزشکی در این حوزه پیچیده است به نحوی که به تولید کمک شود و در کنار تولید کننده باشیم و از طرف دیگر باید نظارت های لازم را اعمال کنیم تا سلامت مصرف کننده به خطر نیفتد .

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه بیان داشت : با توجه به اینکه استان کرمان در مسیر اصلی تردد محموله های شرق کشور قرار دارد و لزوم نکات و اعمال مباحث قرنطینه ای بر محموله های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی دارای اهمیت بسیاری می باشد .

دکتر رشیدی از توقیف و کشف 1 هزار و 29 راس دام سبک و سنگین غیر مجاز در سه ماهه اول سالجاری خبر داد و گفت : این تعداد دام بعلت حمل و نقل غیر مجاز و فاقد مجوز بهداشتی حمل دامپزشکی توقیف و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه طی سالهای گذشته ورود دام به استان از طریق استانهای همجوار شرقی تبدیل به یک تهدید جدی برای صنعت پرورش دام کرمان شده بود و این مشکل با همکاری خوب دستگاههای نظارتی ، امنیتی و انتظامی و کنترل دقیق مبادی تردد و جابجایی دام ها سبب کاهش و سیر نزولی در این حوزه شده است .

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در پایان ضمن معرفی سيستم یکپارچه قرنطينه دامپزشکی اعلام کرد : گواهی های حمل دام سامانه یکپارچه قرنطينه از طریق سامانه پیامکی ٣٠٠٠٨٩٠٣قابل کنترل و بررسی بوده که تمامی حمل و نقل دام کشور بر پایه همين سامانه استوار و قابل پيگيری می باشد .
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار