رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هندیجان از خیران و افرادی که دارای تمکن مالی مناسب هستند درخواست کرد در اجرای مطلوب طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت نمایند و همیاری نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن قنواتی اظهار کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین از طرح های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است که هدف آن استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی هر چه بیشتر به نیازمندان است.

وی گفت: این شهرستان دارای 1 هزار و 500 خانواده زیر پوشش است که 250 نفر در طرح اکرام ایتام و محسنین نیازمند حمایت جدی خیرین این شهرستان هستند.

قنواتی بیان داشت: هم اکنون بخش عمده حامیان این دو طرح را خیرین خارج از هندیجان تشکیل می دهند که نیازمند مشارکت جدی خیران بومی برای حمایت از این افراد هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ماهیانه مبلغ 120 تا 160 میلیون ریال از سوی حامیان کمک می شود که در مقایسه با تعداد ایتام با شرایط مطلوب فاصله دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هندیجان با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته افزود: در شهرستان های بزرگ در مناسبت های مختلف اطلاعات ایتام در معرض دید حامیان قرار می گیرد ولی در این هندیجان با توجه به بافت خویشاوندی مردم، به منظور حفظ کرامت ایتام و مددجویان این اقدام را نمی توان بدین شکل انجام داد و این مساله خود باعث کمبود حامی در این شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: خیرین می توانند با مراجعه به کمیته امداد و پرداخت حداقل 300 هزار ریال به صورت ماهانه به حساب ایتام، اقدام به زیر پوشش قرار دادن یک یتیم کرده و یا در طرح محسنین شرکت کنند.

بهمن قنواتی اذعان داشت: مبالغ اهدایی به طور مستقیم به حساب افراد زیر پوشش واریز و کمیته امداد هیچ دخالتی در این رویه ندارد.

وی بیان کرد: وضع برخی خانواده های نیازمند در طرح محسنین از یتیمان نیز بدتر است و شایسته است مردم فهیم هندیجان با شرکت در این طرح هیچ خانواده ای را بدون حامی نگذارند.

شهرستان هندیجان با جمعیت حدود 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس واقع است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.